קהל יעד "שבוי" :
קבוצת אוכלוסיה שכבר צרכה את שרות העסק או נחשפה אליו בעבר.
במקרים רבים ניתן לייחד אותם כמועדון חברים סגור/אקסקלוסיבי שההצטרפות אליו מעניקה ערך מוסף לתדמיתו של המצטרף.
ומכיוון שהמוצר/שירות/עסק כבר מוכר לאוכלוסיית היעד, אין צורך להציגו מבראשית אלא להפך, דרושים מהלכים שמדברים על עדכון, חידוש, מידע בלעדי שנועד רק לחברי הקבוצה הייחודית הזו.
שני תנאים חייבים להתקיים בכל עסק/ארגון/גוף עסקי - כדי לשמר על לקוחותיו.
• 1. זהות ברורה של העסק - מיתוג.
2. רשימה עדכנית של פרטי הלקוחות ואמצעי התקשרות עימם.
דוגמא לאמצעי יעיל ורב השפעה במסגרת הפעולות לשימור לקוחות
פניה באמצעות מכתב עדכונים - NEWSLETTER
- ערוץ לשימור לקוחות המבטא את יכולותיו המקצועיות של העסק ובעליו.
- יש לוודא שהמידע המועבר יעניין את קוראיו ואף יגרום להם ל"שרשר" את המידע למכריהם.
- המידע המועבר יכלול תמיד ערך מוסף עבור מקבליו.
- תכנים לדוגמא:
- מידע על שירות חדש/ציוד חדש/מוצרים חדשים שניתן כרגע להשיג בעסק.
- מאמר קצר בנושא בו פעיל העסק - המאמר יכיל מידע שהקורא יכול לעשות בו שימוש גם אם לא יבקר מיד בעסק.
סטודיו למחול יציע מספר תרגילי נשימה שכל אחד יכול לעשות בבית.
תזונאית תבנה תפריט המתאים לעונה של השנה.
מעצבת פנים תכתוב מאמר על הצבעים והחומרים העדכניים ביותר.
גרפולוגית תנתח מאפיינים שכיחים של סוגי חתימה או תבחר אות
מסוימת ותרחיב עליה.
5. מומלץ לשמור על רצף ועקביות במועדי שליחת ה- NEWSLETTER.
• אם העסק יכול ייצר עדכניות פעם בחודש - אז לבחור תאריך קבוע שבו בכל חודש יוצאת תפוצת המכתב.
• כנ"ל לגבי תקופות זמן ארוכות יותר - פעם ב- 3 חודשים, פעמיים בשנה וכד'.
לכל עסק ישנו מכרה זהב - לקוחותיו.
טיפוח הקבוצה הזו עשוי להניב פירות פרנסה טובים יותר מכל פעולת שיווק אחרת.
העלות מזערית והתועלת רבה.
ב ה צ ל ח ה
(c) כל הזכויות שמורות
גישת מ.ת.נ.ה לבעלי עסקים
מטרה, תנועה, נחישות, התלהבות
ענת יגורי
חונכות והדרכה בגישת מ.ת.נ.ה
054-3110845