הקניון מחולק לחנויות, מספר החנויות בקניון עומד על ממוצע של 150-250 עסקים (בישראל).
הקניונים או בשמם מרכזי הקניות הם בעצם סוג של תופעה כלל עולמית שהחלו לצוץ באמצע המאה ה-20. הרעיון בכלליותו אמור להיות מבנה ענק המכיל מספר רב של חנויות לצרכנים.
כיום הקניונים מאפשרים תחרות בין הרשתות על מנת ליצור "חווית קנייה" לצרכנים. כל רשת מאופנה ועד מוצרי חשמל מתחרה על כיסו של הצרכן בכך שהם מנסים לפתות אותם במבצעים וכדומה בזאת.
קניון מלחה אחד מהקניונים הגדולים בישראל. מיקומו בירושלים ליד שכונת מנחת (מלחה). אוהדי הכדורגל שמגיעים לאצטדיון טדי נהנים מהקניון (מלחה) שבינו לבין האצטדיון מחבר גשר.
קניון מלחה מציע מגוון רחב של חנויות, אופנה וביגוד, אביזרים לבית, תכשיטים, כלי בית, מזון מהיר וכו'.
קניון נוסף המציע מגוון רחב של חנויות הוא קניון שבעת הכוכבים שמיקומו בהרצליה פיתוח. הקניון יושב על ספת המרינה וניתן לצאת ממנו לבתי קפה והמסעדות שנמצאות בשדרה. בהחלט קניון מרשים ומגוון.
הקניונים הגדולים שייכים לקבוצת עזריאלי. בראש הקבוצה עומד שלמה עזריאלי, מי שיזם והקים את הפרויקטים. כמו שזה נראה כעת הקבוצה תמשיך ליזום ולפתח עוד קניונים רבים שיעניקו לישראלים חווית קנייה.
קניונים מקבוצת עזריאלי:
קניון עזריאלי אילון, קניון עזריאלי הנגב, קניון עזריאלי ירושלים (מלחה), קניון עזריאלי, קניון עזריאלי חולון, קניון עזריאלי הוד השרון, קניון עזריאלי מודיעין, קניון עזריאלי גבעתיים, קניון עזריאלי חיפה, עזריאלי הרצליה , עזריאלי אור יהודה
חברת MasterNET מתמחה בבניית אתרים החברה מפתחת מערכות מתוחכמות המושתתות על, טכנולוגיה מתקדמת. כל פרוייקט נעשה בדיוק מוחלט. הקוד נכתב על ידי טובי המתכנתים והעיצוב נעשה ברמה מקצועית לצורכי הלקוח. שלמות בשבילנו זה ערך עליון. אנו משקיעים בפרטים הקטנים ביותר על מנת ליצור מוצר ברמה ייחודית. חברת MasterNET מתמחה בקידום המוצר/אתר להשגת תעבורה פוטנצילית ללקוח.