החוקר פיטר מ.סנג'י טוען כי כאשר חברי הקבוצה מאמינים באחדות המטרה, בחזון משותף והם שואלים את עצמם כיצד הם יכולים להשלים האחד את השני, הדבר גורם למיקוד וסינרגיה של כלל הכוחות בקבוצה עד לרמה האפקטיבית ביותר. אחת מהדרכים להעשיר את הידע בנוגע ליכולות החברתיות ושיפור ההכרות בין העובדים היא הפקת אירוע חברה לעובדים תוך שימוש ברעיונות יצירתיים לפעילות.
לפניכם עשרה רעיונות כיצד ניתן לארגן אירוע חברתי בצורה המיטבית ביותר
1.רשמו על דף וורד מה המטרות שאתם מציבים עבור אירוע החברה
2.בדקו בלפחות שני לוחות שנה ויומן במחשב וקבעו שלושה תאריכים אופרציונלים.
3. אספו את העובדים בישיבה הקרובה וקבעו תאריך מוסכם על כולם.
4. בררו מהו הסכום אשר מקוצב לאירוע או קיבעו סכום משותף לכל עובד
5. קבעו היכן יתקיים הערב בבית, מסעדה, מועדון, בית מלון, פארק בטבע,יאכטה.
6.בהתאם למטרות שקבעתם חפשו בגוגל או עם חברים לגבי האומ/ית וההפעלה הרצויה.
7.את התפריט יש לקבוע עם הצוות או מול המסעדה. בברו מה הצוות שלכם אוהב לאכול
8.לתת שבוע ימים לפני תזכורת לעובדים דרך מייל.
9. בבוקר יום האירוע אפשר להביא בלונים או שוקולדים. להתחיל עם אווירה טובה את היום.
10.לשלוח לכולםsms עם כתובת ונקודת ציון ולעבור על הרשימה עם הדברים שבאחריותכם.
התיאוריה של בוליס ופרסונס שתעזור לכם לבחור פעילות הנכונה.
התיאוריה מתמקדת לשלבי התפתחות הקבוצה מתוך התפקידים שעל העובדים לבצע.
מבחינתם יש שני תפקידים עיקריים תפקדי משימה ותפקידי קיום.
שלב ראשון - חברי הצוות מביאים כל אחד את המידע שהוא צבר, כל חבר "נותן את המידע שלו" אך עדין אין שיתוף פעולה ופיתוח של הרעיונות.
בשלב הזה הפעילות המתאימה היא ההכרות החברתית בין העובדים. ניתן לשלב משחקי פתיחה כגון " כל אחד שיספר על מאורע המשמעותי ביותר בחייו". " או סיפור מצחיק שקרה לו".
שלב שני - מתחילה מעורבות שמתמקדת בחילוקי דעות בין העובדים. ישנה ביקורת שנאמרת בקול רם על רעיונות חדשים, ישנם דעות שונות ומגוונות. מתחילים להתגבש דרכים ושיתופי פעולה למציאת פתרונות.
במקרה של צוות חדש אין צורך בפעילות חברתית אלא בהדרכה מקצועית. זהו חלק חשוב בהתפתחות הקבוצה וצריך לדאוג במידה והיא לא קורת.
שלב שלישי - התחושות הטובות גדלות והולכות בין חברי הקבוצה, מתחילים לספר בדיחות, ישנה סולידריות בין העובדים ומתקיימת תמיכה רגשית הדדית. ניתן לערוך מספר סדנאות.
לפניכם רעיונות עבור סדנאות לעובדים בתחומים שונים
1.סדנאות גרפולוגיה - סדנה מצחיקה ומרגשת שבה העובדים מכירים אחד את השני דרך המילים האותיות והמשפטים. החתימות מייצגות את הרושם הראשוני, והציורים מעידים על היצרים. זאת חוויה לכל המשתתפים. אפשרות לסדנת פענוח ציורי ילדים לאמהות ואבות.
2.סדנאות מיסטיקה - מתאים גם לערבי צוות נשים. קריאה בכף יד (כירולוגיה) קריאה דרך תאריך לידה (אסטרולוגיה), קריאה דרך שמות (נומרולוגיה). קריאה בקלפים.
3.סדנאות צחוק והומור - סדנת יוגה צחוק פועלת דרך תרגלי נשימה ומשחקים מצחקים. סדנת הומור, סדנת אימפרוביזציה ומשחק, סדנת מספרי סיפורים, סדנת סטנד אפ.
4.סדנאות שירה ופיתוח קול - קריוקי, שירה בציבור, תיפוף על תופים.
5. סדנאות בישול ושתייה - סדנת יין ואלכוהול, סדנת בישול, סדנת אפייה, סדנת שוקולד.
6.סדנאות בחוץ - פיינטבול, באוליניג, טיול עם מדריך, רכיבה על אופניים, ג'יפים, צניחה.
7.סדנאות טיפול - שיאצו, מס'גים, רפלקסולוגיה, טווינה, (אופציה לבקש גם ללמד את הצוות)
8.סדנאות רוחניות - סדנת יוגה, מדיטציה, היליניג, טאי צ'י.
9.סדנאות לחיזוק תקשורת בין אישית - שפת גוף, עמידה מול קהל, רושם ראשוני, שפת גוף בין גברים לנשים, סדנה לתדמית אישית.
10.סדנאות למידה - סדנה לחדשנות, פיתוח מצוינות, שיפור זיכרון. הרצאות מעניינות לצוות.
כיצד ניתן להוזיל עלויות מול ספקים ואומנים כשמארגנים אירוע חברה.
1.בררו מתי הספק יקבל את השיק, במידה וזה באותו יום ציינו זאת במהלך השיחה.
2.בדקו מהיכן מגיע האומן/ית ככל שהוא נמצא / גר קרוב יותר לאירוע כך זה פחות דלק !!
3.בקשו המלצות במידה ולא ניתן לקבל הדבר יעיד שאולי האומן/ית חדשים בתחום.
4.בררו האם הספקים והאומנים יכולים להשתמש בלוגו של החברה לטובתם.
5.נסו לגייס את מנהלת משאבי האנוש. כחלק מאופציה לעסקה עתידית.
6.נסו להביא מנהל בכיר מידה ומנהלת משאבי אנוש לא יכול להגיע על אותו עיקרון.
7.ציינו כי הם יקבלו מכתב תודה במידה וההופעה תהה טובה.
8. השוו בין מחירים בין ומספר ספקים. אל תתעצלו !!
9.במידה ואתם לא אוהבים לנהל משא ומתן תנו למישהו שאוהב והוא טוב בזה
10.אם אין לכם את הכסף הדרוש, בקשו מכל עובד/ת לארגן פעילות חברתית אחת.
אם עבדתם להפיק את אירוע החברה, ונתתם את מרצכם ונשמתכם העבדים ידעו להעריך זאת.
יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160