מצגות
מצגות יכולות להיות דרך מהנה ויעילה להעברת מידע, בין אם מדובר במידע רציני במהלך פגישת עסקים ובין אם מדובר בהרצאה קלילה לשעות הפנאי אשר משלבת הומור יחד עם תמונות משעשעות ואיורים מצחיקים.
העברת מצגות היא שיטה נוחה וקלה לביצוע, יחד עם זאת מעט הבנה וקצת ידע מקצועי יכולים להפוך מצגת רגילה למצגת מקצועית למראה שתשאיר את החותם שלה על כל מי שיצפה בה. ראשית כל, אם משתמשים בתמונות אשר צולמו באמצעות מצלמה דיגיטלית, לפני שמשבצים אותן במצגות בדרך כלל מומלץ לערוך בהן התאמות שונות כגון הגברת הבהירות והניגוד במעט. בנוסף על כך, אם הדבר אפשרי רצוי להפוך את התמונות לחדות מעט יותר מהרגיל.
מה אפשר לעשות כדי להפוך את המצגת לאיכותית יותר?
לאחר שהתמונות הוכנו ונערכו מעט לקראת השיבוץ שלהן במצגת, הדבר החשוב הבא שיש לקחת בחשבון הוא הסדר שבו התמונות ישובצו ויוצגו בפני קהל הצופים. הטיפ הטוב ביותר שאפשר לתת לאדם שצריך לקבוע את סדר הופעת התמונות במצגת הוא לנסות לספר סיפור באמצעות התמונות. הכוונה בכך היא שמומלץ – אם כי שבחלק מן המקרים אין זה הכרח – שהתמונות יוצגו ברצף הגיוני כלשהו. למשל, אם מדובר במצגת אשר כוללת תמונות מטיול על הר, מובן מאליו שכדאי לכלול את התמונות שצולמו למרגלות ההר לפני התמונות שצולמו על פסגת ההר וכיוצא בזה.
טיפ נוסף אשר יכול להפוך את המראה של המצגת למקצועי ואיכותי יותר, הוא להציג תמונות בהן רואים סצנות רגילות בצורה דרמטית. את האפקט הזה ניתן להשיג על ידי צילום הדרגתי אשר מציג התפתחות מסוימת, למשל כמו בצילום של חדר מלא באנשים: תחילה יש להציג את החדר מצדו האחד ואט אט לכסות את כל חלל החדר באמצעות תמונות מזוויות שונות.
בנוסף על כך, מומלץ לשנות את משך הזמן שבו מוצגת כל תמונה, כך שלא כל אחת מהתמונות תוצג במשך שתי שניות או חמש שניות. לעומת זאת, כדאי להעניק לתמונות המעניינות מעט יותר זמן מסך לעומת התמונות שנכנסו למצגת אך אשר משאירות פחות רושם. אחד מהגורמים שיכולים לסייע בקבלת החלטה לגבי משך הזמן שבו צריך להשאיר את התמונה הוא מספר האנשים אשר מופיעים בתמונה. זה עובד לפי חוק פשוט: אם מדובר בתמונה של אדם אחד, יש להציג אותה למשך זמן קצר. לעומת זאת, אם מדובר בתמונה בה רואים אנשים רבים יש להעניק לה זמן מסך ממושך יותר, על מנת שיהיה ניתן לסקור לעומק את כל אחד מן הפרצופים בתמונה.
לסיכומו של דבר, ניתן לומר שמצגות צריכות בראש ובראשונה לשבות את תשומת לבם של האנשים אשר צופים בהן. אם מדובר במצגות בעלות מסר, אז כמובן שהדבר החשוב ביותר לאחר השגת תשומת הלב הוא להעביר את המסר בצורה יעילה ומובנת. דבר אחרון, אך חשוב לא פחות, או שהמצגת תהיה מהנה ונעימה לצפייה.