אחד הדיונים שבזמן האחרון תופס יותר ויותר תאוצה בעניין קידום אתרים הוא: מה עדיף, חברה של קידום אתרים בגוגל או פרילאנסר מומחה לקידום אתרים?
ישנם יתרונות רבים, וכמובן גם חסרונות רבים, לשימוש בכל אחת מהדרכים של קידום אתרים. חברה שמתמחה בתחום של קידום אתרים בגוגל יכולה למשל לספק שירות מקצועי, מגוון יותר והגב שיש לה הוא רחב יותר.
כמו כן, סביר להניח שגם הצוות שיעבוד על קידום האתר שלך יהיה מנוסה יותר ומאחוריו יהיו כבר עשרות קידומים ברזומה. החיסרון בחברה שכזו הוא שלרוב ישנם ליקויים ביחס האישי בגלל ריבוי לקוחות וקיים סיכוי ש"תיאבד" בין כל הלקוחות של החברה.
חיסרון נוסף הוא שעות וימי הפעילות של החברה. רוב החברות של קידום אתרים בגוגל עובדות משמונה עד חמש, חמישה ימים בשבוע, למעט חגי ישראל מה שאומר שהם לא יעסקו בקידום בסוף השבוע, שלא לדבר על חופשות החג. ואם תקופת החגים בישראל נמשכת כחודש, מראש השנה ועד אחרי סוכות, הקידום של האתר שלך עלול להיפגע.
גם בעבודה מול פרילאנסר יש יתרונות וחסרונות. מומחה לקידום אתרים שעובד עצמאית, לרוב מעניק ללקוחותיו יחס אישי וקשוב יותר. בנוסף, חלק גדול מהפרילאנסרים עובדים גם מהבית, מה שמאפשר להם טווח שעות רחב יותר ללא תלות בשעות פתיחה או ימי חג. ימים אלה, שבהם החברות של קידום אתרים אינן עובדות, יכולים להשיג לך יתרון על פני המתחרים שלך, שלא עוסקים בקידום אתרם בתקופה זו.
אך כמובן שגם במקרה הזה ישנם חסרונות. החיסרון הגדול ביותר הוא שאין דרג מבקר על עבודתו של הפרילאנסר. אם בעבודה מול חברה ניתן לפנות במקרה הצורך למנהל או אפילו למנכ"ל, כאן העובד הפשוט הוא המנכ"ל בעצמו.
אז נכון, אין תשובה החלטית לגבי תעדוף של חברה או פרילאנסר בתחום של קידום אתרים, אך ניתן להגיע לתשובה הנכונה לך דרך שיקולים של רווח מול הפסד. מה חשוב לך ספציפית בעבודה הזו.
אופציה נוספת שבעזרתה ניתן להגיע להחלטה תלויה בכמות העבודה שצריכה להתבצע ובמתחרים שלכם. לדעתי האישית, עבור אתר קטן שזקוק רק לקידום קל בגוגל- פרילאנסר יהיה עדיף משיקולי יחס אישי ועלות זולה ביחס לחברה גדולה.
אך במידה ויש לכם אתר מאסיבי שדורש השקעה גדולה מבחינת אסטרטגיות קידום אתרים מתוחכמות, כמענה לתחרות קשה בשוק, העדיפות היא להעסיק חברה של קידום אתרים שתוכל לעמוד במשימה הלא-פשוטה הזו.
אלי גולדמן