הפקת ערב חברה - פסטיבל של רעיונות גיבוש
הפקה של פסטיבל ירושלים בדיוק כמו הפקת ערב חברה דורש מחשבה, תכנון, יוזמה, ויצירתיות בכדי ליצור יתרון חברתי המתורגם לתוצאה כלכלית.
ערבי חברה, ערבי צוות כולם נמצאים יחד תחת מטריה אחת. השמות מעט שונים אבל המטרה אחת. העובדים נפגשים מחוץ למיקום העבודה במקרה הטוב אחת לרבעון ולעיתים אחת לשנה ומקיימים מפגש חברתי שבו מתמקדים בחיזוק תקשורת הבין אישית של העובדים, לצד הפעלה מהנה ומצחיקה במיוחד. הצורך במפגש נוצר או מצד ההנהלה, או מצד ראש הצוות, או מצד העובדים.
למה חשוב לערוך מפגשים חברתיים בין העובדים
מחקרים שנערכו כבר במאה הקודמת הראו כי נבדקים שחבבו אחד את השני היו גם דעות משותפות במספר נושאים. מחקרים שנערכו בשנות השבעים על ידי החוקרים נלסון וברני הוכיחו כי אנשים שמסכימים עם דעותיו אחד של השני החיבה ביניהם עולה.
כאשר עורכים ערב חברה ניתן להיחשף לאירועים משמעותיים, מחשבות ודעות של העובדים שלא בהכרח ידועים כך שהדבר יכול לתרום לחיזוק הקשר שבין העובדים. גם במידה והדעות הללו שונות אחד מהשני הפלטפורמה של האירוע צריכה להוביל לכך שיש מקום לדעות שונות בחברה או כפי שניסח זאת קנדי "בואו נסכים על מה שאנו לא מסכימים". ערבי גיבוש כיף ומצחיק יגרום ביתר קלות לקבל את השונה.
הפקת ערב חברה בעשרה צעדים
1.קביעת המטרה - כתבו לעצמכם מה המטרות והתוצאות שאתם רוצים שהעובדים יפיקו עבור ערב חברה. ומה הצרכים של העובדים.
2. קביעת תאריך - בחרו כשניים עד שלושה תאריכים לאחר שבדקתם בלוח שנה עברי וביומן האישי שלכם. כדי לבחור ימים שהם לא מוגדרים כימים עמוסים בעבודה.
3.עדכון עובדים - כנסו את העובדים הציגו את התאריכים וקבעו יום מוסכם. העבירו במייל
4.בדקו מה התקציב שאתם יכולים לקבל עבור ערב חברה. מתי תקבלו אתם את הכסף וכיצד התשלום יועבר לספקים.
5. בחרו את המקום המתאים עבור ערב חברה בהתאם לתקציב. לפניכם מספר אופציות :
בית של אחד העובדים, פרייבט רום במסעדה, מועדון / פאב, חדר הרצאות בבית מלון, פארק ציבורי, או שיט מפנק ביאכטה.
ההבדל המהותי בין ערב חברה בבית לערב חברה במסעדה הוא שבבית ניתן לערוך פעילות חברתית יותר מגוונת מאשר במסעדה שלעיתים משדרת פורמאליות. עצם ערב חברה בבית יוצרת תחושה של מחויבות רבה יותר בקרב העובדים.
6.בחירת אומן / ית - בהתאם למטרות שהצבתם ובהתאם לצרכים של העובדים, בחרו את המפעיל/ה. השוו מחירים, בדקו האם נוצרה כימיה טובה ביניכם. ככל שהאומן/ית גרים או עובדים קרוב למקום האירוע כך הם יחסכו בדלק ובזמן. במידה ויש אפשרות לפעילויות עתידיות נוספות ציינו זאת. בדקו האם האומן/ית יוכלו להשתמש בלוגו של החברה באתר שלהם תחת הכותרת "בין לקוחותינו". אם אתם לא אוהבים לנהל משא ומתן תנו למי שאוהב וטוב בזה לעשות את "העבודה" עבורכם.
במידה ואין לכם כסף גם לאומן וגם למקום עדיף להשקיע את הכסף באומן בתנאי שמוצאים פתרון טוב למקום. אם בכל זאת החלטתם להשקיע את התקציב במסעדה או בכל מקום אחר בקשו מהעובדים שאוהבים להיות במרכז העניינים לערוך את הפעילות החברתית או שאתם תפעילו את היצירתיות שלכם..
7.תפריט וכיבוד - במידה והחלטתם לערוך ברביקיו הממוצע לאדם הוא לפחות שלוש מאות גרם בשר. הכינו רשימה מה כל אחד צריך להביא במסגרת סוגנון האוכל שהחלטתם שיהיה.בדקו האם יש לכם מספיק כסאות, מייחם גדול. מי מביא בקבוק יין והאם יש פותחן בבית..
במסעדה, מועדון, חברת קייטריניג יש לבדוק את במדויק איזה כשרות יש להם ושל מי.
חשוב להתייעץ עם העובדים בנוגע לסוג האוכל שהם אוהבים.
8.שבוע לפני ערכו תזכורת במייל מה כל אחד צריך לדעת או להביא.
9. ביום האירוע הביאו בלונים או שוקולדים וקשטו את המשרד. שהאווירה הטובה תתחיל כבר משעות הבוקר.
10. שלחו sms עם הכתובת של האירוע ונקודת ציון. (יחסוך לכם טלפונים ) בדקו ברשימה מה תחת אחריותכם. והדבר הכי הכי חשוב.. שיהיה לכם ב- ה-צ-ל-ח-ה
יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160