השאלה שחייב כול ארגון לשאול עצמו היא מידת ה"רלוונטיות" שלו,
במקביל לאורך זמן האדם בארגון ישאל עצמו עד כמה הוא רלוונטי בארגון שלו?
עד כמה לא מתייחסים אליו כמובן מאליו -
תפקידו של הארגון לייצר ולעודד מצבים של שאילתות ותהיות עובד על הרלוונטיות שלו.
אלו ייצרו עבור הארגון את היעדים הבאים שלו עצמו.
בספרו ג'ים קולינס "גלגל התנופה" שואל הכותב מהוא ה"קוד הגנטי" של חברות שמצליחות
ומקיימות עצמן לאורך זמן.
אחת מטענותיו שה"חזון" ומרכזיותו בחברה היא אחת מחוזקות ארגונים כאלה.
אכן חשוב חזון ארגוני , אפילו חשוב מאד, תפקידו לייצב שטח עבודה
ולהציב קרקע מוצקה לבניית תשתיות , תוכניות עבודה קצרות וארוכות טווח , ובעיקר מבניות ארגונית .
אולם אם כול אלה יהיו התוצר הישיר של ה"חזון" ויקבעו את מרכזיותו –
הן גם יקבעו ( לשון קיבעון) עד מאד את הארגון ותוצריו כך שלאורך זמן התקיימותו תהא לא רלוונטית!
עובדי השטח בארגון , הם ורק הם , ולא עובדי המטה ( אם תינתן להם הבמה ) ,
יידעו להציג לארגון את יעדיו הבאים .
ע"י מיקוד הרלוונטיות שלהם בתוכו - ימקדו את הרלוונטיות של הארגון.
עכשיו חישבו על מקום העבודה שלכם- שאלו עצמכם אם אתם רלוונטים -
אם לא , חישבו מה חסר לכם כדי להיות כאלה ?
ואם תמצאו לפחות דבר אחד לומר בנושא שהרי הצבתם יעד ארגוני !
השאלה אם הארגון שלכם מוכן להיות פתוח באופן אמיתי וכן ולשמוע מאיש השטח שלו מהו הצעד הבא של הארגון.
משם תצמח התובנה הבאה של המנכ"ל –
משם הארגון יחדד את הרלוונטיות שלו ואת יעדיו הבאים להצלחה
והכי חשוב - אנשיו , ילכו איתו - כי יהיו שותפים לחזון !!!
לאורך זמן.
ינקו אושרת , בעלת תואר שני במנהל ציבורי , מנהלת ומנחה פרויקטים בתחומי הניהול והחינוך , מפתחת חומרים בתחום התנהגות ארגונית וייעול ארגוני עיסקי ופרטי .הבלוג שלי.