הרשתות המוזלות – הכל ב-$, כל פריט ב 2 שקל – איך זה עובד ?
לכולנו יוצא מדי פעם לפקוד את החנויות האלה.
לא פעם אנו שואלים את עצמנו – בעצם איך זה עובד ?
האם הרשתות/החנויות האלה בכלל מרוויחות ?מה כל המוצרים "גנובים" ?
ובכן מסתבר שעסקים אלה – הם עסקים המגלגלים סכומי כסף אדירים – למעשה זו תעשיה גדולה חובקת עולם ,אשר מתמחה בסוג כזה של מוצרים.
כמו בשאר עסקי המסחר הבינלאומיים ,גם כאן נמצא לא מעט גורמים ישראלים/יהודים להם פעילות ענפה שכזאת בארץ ובמספר מוקדים בעולם.
שם המשחק בתעשייה הזאת זה המוצר הנכון במחיר הנכון.
רוב במסחר נעשה באינטרנט,כאשר הייצור רובו בכולו הוא בסין.
בסין ישנם גופי סחר ענקיים אשר מתמחים ומרכזים את כל פעילותם בנושא המוצרים זולים – בדרך כלל מ 10-50 סנט לפריט.
ביקור בגופי סחר שכאלה יכול לקחת לפעמים מספר ימים – כן זה הזמן שלוקח רק ללכת בין במדפים.
מדובר על מחסני ענק במספר קומות – הם הקונה מסתובב לפי תחומי עניין.
לדוגמא קומה רק של כלי בית ,גינון,חשמל, כלי כתיבה, בובות פרווה, מוצרי אמבטיה כלי עבודה, מברשות צבע וכו – לעיתים בתי מסחר בגודל של קניון איילון.
כדי להבין את התעשייה הזאת לעומק – יש להבין שמדובר על משחק מאד קר ומחושב בתחום מחיר הקנייה.
כל סנט כאן קובע וזו לא סתם אמירה !
לדוגמא: מגדירים למוכר – תן לי את כל המוצרים שמחירם עד 0.2 $ כן עשרים סנט ! (וזה רף בהחלט לא נמוך !)
למחיר זה יש להוסיף עלויות כמו מיסוי, הובלה לנמל הובלה ימית ושחרור בארץ וכמובן שער החליפין של הדולר – זה מביא אותנו למושג הנקרא דולר יבוא.
דולר יבוא – זה למעשה העלות בישראל בשקלים למוצר אשר אנו קונים ב- 1 דולר במפעל/מוכר בחו"ל.
לשם פשטות נניח שכיום בממוצע דולר יבוא שווה 5 שקלים, אזי אנו מדברים על מוצרים שערכם בארץ הוא סביב 1 ש"ח עלות.
במילים אחרות אין מה לדאוג לחנויות "הזולות" האלה.
הרווח בחנויות האלה הוא אדיר- לרוב המקרים הרווח הגולמי מגיע לרמות של 60-70%
רווח נוסף הקיים בחנויות אלה – זו רמת ההוצאות הנמוכה.
בגדול – לנו הקונים אין כל ציפייה לפרסום ולחנות מהודרת, למדפים מבריקים ולשילוט מאיר עיניים- להפך הוא הנכון.
ככל שהמקום יהיה "יותר מבולגן" – כך נחוש שמדובר בדיל אמיתי "ישר מהאונייה".
אין לנו כקונים גם ציפייה מרמת השירות – ולכן בדרך כלל נמצא במקומות אלא עובד אחד, שניים - זה פינוק.
נוסיף לזה שגם רמת ההחזרות שלנו ,בשל אי שביעות רצון אינה גבוהה ("כמה זה כבר עלה לנו - ") – ונקבל – עסק מאד מעניין ואם הוא גם ממוקם במקום מרכזי וסואן – נקבל עסק רווחי וכלכלי מאד.
יובל לובנשטיין, משמש יועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה.
בעל ניסיון עשיר בתחום בקמעונאות, שימש כחבר הנהלת שופרסל והום סנטר.
אני יובל לובנשטיין יועץ עצמאי בנושאי קמעונאות:
- יעוץ שיווקי לרשתות קימעונאיות
- יעוץ שיווקי לחברות מוצרי צריכה - חברות יצרניות ויבואניות
- יעוץ וליווי תהליכי מיזוג בעיקר בדגש השיווקי והעיסקי.
בלוג חדש מאת יובל לובנשטיין מסחר וקמעונאות - הסודות מאחורי המדפים