דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים שיווקיים לשימור לקוחות 

מאת    [ 23/01/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 3424 פעמים ]

לקוחות הינם הנכס היקר והחשוב ביותר של כל עסק. לקוח מרוצה יהיה המשווק המוצלח ביותר של העסק, ואילו לקוח שאינו מרוצה, עלול לייצר נזק שיהיה קשה ויקר מאד לתיקון.

השקעה שיווקית בלקוחות קיימים הינה השקעה לטווח ארוך, שיעילותה עולה פעמים רבות עשרות מונים על פעילויות שיווקיות שמטרתן לגייס לקוחות חדשים. כמה נתונים:

*עלות גיוס לקוח חדש לעולם תהייה גבוהה מעלות שימור לקוח קיים

*לקוח מרוצה הינו השגריר הטוב ביותר של העסק שלנו

*הלקוחות האיכותיים ביותר של העסק יהיו לקוחות שהגיעו בעקבות המלצה של חברים/ מכרים

*לקוח לא מרוצה מספר בממוצע ל 11 אנשים על העסק שלכם...ובוודאי שלא את מה שתרצו שיספר

מעבר לכך אנשים אוהבים להגן על הבחירות שלהם ולשווק אותן הלאה. אז אם זה מה שהלקוחות שלנו אוהבים לעשות ממילא, למה שלא נפיק מכך תועלת?

להלן הצעדים שכדאי לעשות בבואכם לבנות מערכת שימור לקוחות:

-הקפידו לאסוף מידע על הלקוחות שלכם. לא תמיד אנו יכולים לצפות מראש לאיזה מידע נזדקק לטובת הפעילות השיווקית שלנו, ולכן עדיף שיהיו בידיכם כמה שיותר פריטי מידע רלוונטיים: שם פרטי ומשפחה, כתובת מגורים, טלפון קבוע, טלפון נייד, כתובת מייל ותאריך לידה.

-בנו קובץ לקוחות הכולל את כל המידע אודות לקוחותיכם וחלקו אותם לקבוצות על פי תחומי עניין/ נפח פעילות/ פוטנציאל עסקי או כל חלוקה רלוונטית אחרת.

-הגדירו מספר מפגשים רצויים בשנה עם כל לקוח- בד"כ 3-4 פעמים בשנה.  במידה ויש תאריכים רלוונטיים בלוח השנה (יום הולדת, חגים, תאריכים מיוחדים)- סמנו אילו תאריכים מתאימים לכל אחד מהלקוחות. במידה ולא- בחרו באופן אקראי תאריכים כך שיסייעו לכם לשמור על קשר רציף לאורך השנה.

-הגדירו אפשרויות לתקשורת שיווקית- ברכת שנה טובה/ יום הולדת שמח, מתנה, קופון הנחה, שובר התנסות, עדכון אודות מבצעים והטבות, מאמרים והעשרת ידע וכל נושא רלוונטי אחר. כמו בכל תחום בחיים, גם כאן חשוב לא להפריז בכדי לא להתיש או לעצבן את הלקוח.

-הקפידו להקשיב ללקוחות שלכם ולשמוע מה הם רוצים ומה מעניין אותם- מוצרים שהיו רוצים למצוא אצלכם, נושאים רלוונטיים עבורם, שיתופי פעולה, הצעות שיווקיות וכיו"ב.

-בצעו פעילות אקטיבית ומגוונת מול הלקוחות- חשוב להקפיד על מינון נכון. לאפשר להם לזכור אתכם כל השנה ומצד שני לא להפריז וליצר התנגדויות.

כל האמור לעיל הינו בנוסף, ואינו מהווה תחליף לפעילות שיווקית שמטרתה גיוס לקוחות חדשים. אל תשכחו שגם הלקוחות הקבועים שלנו נחשפים לפעילויות שיווקיות יזומות שאנחנו עושים-  פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות, ובעצם הפעילות השיווקית הכללית שלנו, אנו מחזקים גם את הקשר עם לקוחות קיימים.

קרן מושעי, מייסדת ומקימת FLOW, ליווי שיווקי ואסטרטגי www.flowmarketing.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב