תיירות חולשת על תחום שיווק הטיולים בארץ ובחו"ל, והיא מקדמת ומוכרת חופשות לשלל יעדים, עם או בלי טיסות, ומקומות לינה כמו צימרים ואכסניות, או בתי מלון, בארץ ובעולם. כמו כן היא מתמקדת גם בשיווק האטרקציות השונות, הסמוכות ליעדים המבוקשים.
תיירות פנים הינה הענף המקומי אשר עוסק במכירת חבילות נופש בישראל בלבד. בין היתר ניתן לרכוש דרך סוכני הנסיעות השונים, גם שוברים לבתי המלון ולצימרים הרבים ברחבי הארץ, כרטיסי טיסה לאילת, לתל אביב, ולחיפה, טיולים מאורגנים לקבוצות במגוון רחב של איזורים, וכרטיסי כניסה למוזיאונים, למוקדי תרבות, ולפעילויות נופש חווייתיות. מוקדי תיירות מבוקשים בישראל, קשורים לא פעם באתרי ספא, ובחופי הים, אולם גם הנופים, ובעיקר הצפוניים והדרומיים, מושכים אליהם מטיילים רבים.
תחום מורכב יותר משיווק טיולים בארץ, הינו ענף תיירות חוץ, על שלל חבלי הארץ השונים אותם עליו לשווק לקהל הרחב, איזורי התרבות והנופש העולמיים, אלפי בתי המלון, המוזיאונים, ומוקדי הבילוי האטרקטיביים בכל איזור ואיזור. מוקדי תיירות האהובים במיוחד על הקהל העולמי, כוללים בעיקר את ארצות הברית, המזרח הרחוק, איטליה, צרפת, וחלקים נרחבים נוספים באירופה. גם הקהל הישראלי חולם על אותם המקומות ממש, ובנוסף מבקש לבקר גם במדינות הסמוכות אליו, אשר עלות המחייה והבילוי בהן זולה יותר, כמו טורקיה, יוון, קפריסין ועוד.
איזורי תיירות מועדפים על תרמילאים בכל העולם, היו ונותרו אמריקה הדרומית, והמזרח הרחוק, וזאת בעיקר בשני העשורים האחרונים. גם החשש מהתאונות הרבות והטראגיות, אשר גבו עד היום את חייהם של עשרות מטיילים בחבלי ארץ אלו, אינו מרתיע את הקהל הצעיר, מלהגיע למחוזות הפרא הנחשקים.
רשימת מוקדי תיירות אטרקטיביים בישראל, כוללת מזה שנים את העיר ירושלים, וכמו כן את הערים טבריה, צפת, עכו, ותל אביב.
תיירות נכונה יכולה לשנות בקלות את תדמיתו של איזור גיאוגרפי מסויים, ולהביא אותו לשיאים שלא יאומנו. בכל יום צץ ועולה על פני הגלובוס הצבעוני, אתר תיירות חדש ובתולי, ובאמצעות שיווק נכון, ניתן יהיה לצפות כי בעונת התיירות הבאה, כבר ינהרו אליו מטיילים רבים. שיווק נכון של תיירות, עשוי לחבר את קהל המטיילים והנופשים, עם היעדים המתאימים ביותר למרצם ואופיים, ולהציע להם חופשה חלומית, שתיזכר בלבם לנצח.
מאמר זה נכתב בידי שרון והוא סוקר את ענפי התיירות בישראל