תושביה של מדינה דמוקרטית נאורה, לא מסתפקים בבחירה במנהיגים שייצגו אותם, אלא רוצים לקחת חלק פעיל בתהליכי קבלת ההחלטות. פעולה זו איננה מובנת מאליו, אך כיום היא מתאפשרת הודות לפעולות הסברה בשם לובינג. לובינג היא איננה מטלה פשוטה אלא כזו שמצריכה ידע וכלים רבים. כיצד, אם כן, ניתן לבצע פעולת הסברה אפקטיבית?
מידע כללי אודות לובינגעוד בטרם נדון על דרכים לייעל את פעולת ההסברה, חשוב שנבין מהו לובינג. הלובינג הוא מסע שכנוע מאורגן מטעם חברות גדולות או עמותות, המבקשות להשמיע את דעתן ולהשפיע על קבלת החלטות – או במילים אחרות, על נבחרי הציבור שיושבים בכנסת - וזאת במטרה להניע לפעולה אשר תועיל להם ותשיג את מבוקשם.
כיצד מבצעים לובינג אפקטיבי?לובינג אפקטיבי הוא מסע הסברה מושקע. בטרם הצגת הטיעונים העיקריים, חשוב להכיר את יוזם הצעת החוק ואת כל הגורמים הרלוונטיים המעורבים בכך. בנוסף, במידה ומעוניינים שהלובינג יוצג בפני מפלגה מסוימת, מוטב לוודא שמדובר במפלגה שאליה התפקדתם, משום שכך יכולת ההשפעה שלכם תהיה אפקטיבית יותר.
ענייניות, חתירה למטרה ושמירה על נועםבמסגרת מסע ההסברה, נציג המבקש להשמיע את טענותיו בפומבי צריך לוודא שנוסח דבריו ברור וענייני ככל הניתן. במידה ואתם מעלים את הטיעונים אך מתעקשים ללכת סחור סחור, ייתכן שמבצע ההחלטות שמאזין לדעותיכם יאבד עניין ולא ירד לסוף דעתכם.
לובינג הוא פעולת הסברה שנעשית בנועם ולכן, אם ביקשתם לבצע שינוי אל תתייחסו לכך כאל מסע צליבה והקפידו על שימוש בשפה נאותה לאורך כל הדרך, ללא אגרסיביות או שימוש במילים חריפות. דיונים דמוקרטיים הם דיונים אשר מתקיימים בצורה מכובדת, ולכן גם אם הדיון מתלהט, חשוב לשמור על קור רוח וענייניות.
פנייה בכתב חשובה גם היאבמידה והחלטתם לפנות בכתב ליותר מחבר כנסת אחד, הקפידו שכל מכתב או מייל יהיה ממוען בצורה אישית ולא בצורה של תפוצה כללית. אל תציפו את חברי הכנסת בבקשות חוזרות, אלא אם כן לא קיבלתם התייחסות לאחר כחודש. זכרו: לובינג הוא כלי חשוב להשמעת דעה ולכן מומלץ לא לעשות בו שימוש לרעה.
VPR - חברת קידום אתרים בגוגל, צועדת עם חברות קטנות וגדולות לעבר פסגת רשימת תוצאות החיפוש בכל ביטוי אפשרי. קידום אתרים, תהליך אופטימיזציה אל מול מנועי החיפוש לרבות גוגל, וואלה, בינג וכד', רוצים להיות ראשונים (כמונו) בתחום שלכם בתוצאות? צרו קשר ונדאג שתשאירו אבק למתחרים שלכם.