רבים וטובים לפני כבר דנו בבעיה הזו שניקראת נהג צעיר, ומדוע כי זו אכן פרובלמה רצינית, כמו השלום העולמי, זה נראה כמו דרך ללא מוצא, וכך גם הנושא של השכרת רכב לנהג צעיר. ובכן כאחת שאין לה עדיין רישיון, שקלתי להתחיל ללמוד אולם כמות המיגבלות שמציב משרד התחבורה, בפני נהגים חדשים ללא ספק הרתיע אותי ודחה את הרעיון על הסף, עד להודעה חדשה.
אני יודעת, נהגים צעירים הם לרוב אנשים לא אחראיים, ערך החיים כצת מטושטש, במיקרים קיצוניים הם מוכנים ללכת רחוק כדי להראות טוב בעיני החברה, ובמיקרים קצת פחות הם פשוט לא הבינו עד כמה הם עייפים ומצאו לראשם מנוח דווקר באמצע כביש ירושלים תל אביב..
אבל יש כאלה שהם לא. יש כאלה שהגיעו לגיל 25-26 ככה, וכעת התגלה הצורך, כי הם מקימים משפחה, או כי הילדים גדלו ויש צורך להסיע אותם לחוגים, ואי אפשר שאבא יעשה הכל בבית הזה.. אבל בשביל אישה שמגדלת ילדים, לצאת לכל כרך הרבה שיעורים, ועוד אחר כך להיות תלויה במשך שלושה חודשים בבעל ועוד שנתיים, בהם היא לא יכולה לקחת את כל הילדים יחד, כי אמא עדיין נהג חדש.. או שרוצים לצאת לטיול רק שאין שום חברת השכרת רכבים שמוכנה להשכיר רכב לנהג צעיר.
זה בעייתי, וזה קשה, ואם שואלים אותי זה גם לא נחוץ, מאחר ואמא או לפחות בחורה או בחור שכבר עשו אתל העשרים וחמש שלהם, מסוגלים ליקבוע האם הם מוכנים לטסט, ויש להם את היכולת לישקול דברים באופן אוביקטיבי, אז מדוע לא עושים איזשהוא פילוג בחוק? משהו שיקל יותר על אלה שהרישיון אצלם הוא כלי עזר חשוב מאוד וקריטי ולא עוד איזה צעצוע? שאפשר להרכיב עליו את החברה..
חברות השכרת הרכב, אינן מוכנות להשכיר רכבים לצעירים, ואת זה אני מבין אבל חברות שימו לב, ישנו הבדל קטן בין נהג צעיר לבין סתם צעיר כי בנאדם אחראי ובוגר אין סיבה שאחרי שיש לו שנתיים רישיון עוד ימשיך לשלם להכרת רכב לנהג צעיר מחיר מופקע בשביל השכרת רכב בארץ רק בגלל שהוא בן עשרים ושלוש וחצי.. למה אי אפשר ליצור מחיר דינמי, משתנה, או לפחות למשכירים קבועים, או משהו...