פרסום בגוגל
במהלך העשור האחרון שינה האינטרנט את חיינו, אנו נעזרים בו על מנת למצוא את כל המידע בו אנו חפצים, בין אם מדובר בתרגיל מבית הספר או בחיפוש אחר נותן שירותים מסוים, האינטרנט ישרת אותנו נאמנה ואנו נמצא את מבוקשנו במהרה, מרכיב חשוב מאוד ביכולתנו למצוא את דרכנו ברשת הוא מנוע החיפוש של גוגל.
מנוע החיפוש מאפשר לגולשים למצוא תוך חלקי שניות את מקור המידע הרלוונטי ביותר לשאלתם, לדוגמא במידה ואתם מעוניינים למצוא את פרטיהם של חנות פרחים בתל אביב, גוגל יציג בפניכם את עשרת האתרים הטובים ביותר הנותנים מידע על חנויות פרחים בתל אביב.
תכונות מנוע החיפוש הביאו לפריחתם של חברות המתמחות ב פרסום בגוגל ובקידום אורגני אל הדף הראשון בגוגל.
קיימות שתי דרכים שבאמצעותם תוכלו להציג את בית העסק שלכם בעמוד הראשון, השיטה הראשונה נקראת קידום בשיטה אורגנית והשיטה השנייה נקראת קידום ממומן.
קידום אורגני משמעו לגרום למנוע החיפוש לזהות את אתר האינטרנט שלכם כמוביל מבין עשרת האתרים שניתן להציג בדף הראשון, מחקרים מראים שגולשים המחפשים מידע במנוע החיפוש נוהגים לבחון את התוצאות המוצגות רק בעמוד הראשון.
91% מכלל הגולשים בוחנים את התוצאות בדף ראשון.
בשיטת הקידום הממומן מאפשרת חברת גוגל לכל מי שמעוניין למקם את בית העסק שלו בעמוד הראשון לעשות זאת, גוגל מציעה שלושה קישורים הממוקמים בראש כל דף או מיקום באחד מ 10 קישורים הממוקמים בצד שמאל של הדף, הקישורים הללו נקראים פרסומות או קישורים ממומנים, כלומר ניתן למקם את הקישור לבית העסק במקומות אלו, היות וקיים ביקוש רב למיקום זה, במיוחד לשלושת המקומות הראשונים אזי מי שמוכן לשלם את הסכום הגבוה ביותר זוכה למקם את האתר שלו.
חשוב לדעת שמיקום בשלושת הלינקים הראשונים בפרסום ממומן במילים פופולאירות יכול להגיה לאלפי שקלים בחודש.
דוגמא: המילה שליחים עולה בערך 8 שקלים להקלקה במיקומים גבוהים בדף.