בעל חנות ספרים קטנה בצפון, שחדלה מלהיות רווחית זה מספר שנים, החליט לסגור את העסק. בנו, איש היי-טק בן 30, רצה לעשות מאמץ אחרון להחייאת החנות והחליט לבנות אתר אינטרנט שדרכו יהיה ניתן למכור ספרים לכל תושבי הצפון. כיום, נמכרים באתר אלפי ספרים בשבוע ללקוחות בכל רחבי הארץ.
סיפור זה מסכם על רגל אחת את הבשורה שהביא איתו האינטרנט: עסקים קטנים יכולים להפוך לענקיים באמצעות שיווק נכון באינטרנט. עד אמצע שנות ה-90, בעלי העסקים הקטנים היו מוגבלים בתחרות עם העסקים הגדולים. בניגוד לרשתות הגדולות, חנות ספרים מקומית לא יכלה להרשות לעצמה פרסום מסיבי בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה.
הרגלים ישנים...
למרות היתרונות במעברן של חנויות לעולם הווירטואלי, ישנה קבוצה לא מבוטלת של לקוחות המעדיפים את חווית הקנייה המוחשית, בה ניתן לראות ולהריח את המוצר לפני הקניה, לשלם במזומן ולקחת את המוצר מייד לאחר התשלום
.....הפסים מן העולם
מחקרים מוכחים כי הצרכנים עוברים עכשיו את המהפכה האינטרנטית שלהם. המהפכה הגדולה ביותר ככל הנראה של המאה העשרים ואחת:. ההבדלים בין קנייה בחנות ווירטואלית לקנייה פיזית יטשטשו וכמעט ייעלמו, בשנה האחרונה נעשו מאמצים כבירים מצד בעלי האתרים להפוך את הקנייה הווירטואלית לנעימה יותר.
חידושים של השנה האחרונה:
- רוב אתרי הסחר כיום עומדים בתקנים קפדניים המאפשרים קנייה בטוחה ושקטה.
- אתרי הספרים מאפשרים הצצה לפרקים הראשונים של הספר
- מספר אתרים מאפשרים משלוח לפתח הבית בתוך 90 דקות מרגע ההזמנה.
- נפתחות עוד ועוד חנויות בעולמות ווירטואלים, דוגמת Second Life, שם נמצא מוכר 'אנושי' שמסייע ללקוחות.
- בנוסף, בימים אלו מפתחים ציוד שיאפשר בעתיד למשש ואף ולהריח את המוצרים באמצעות האינטרנט.
"אם אתה לא שם אתה לא קיים"
אתר האינטרנט Mustop שפותח בחילת שנת 2000 הביא עמו בשורה חדשה: 'חוויית קנייה ייחודית אשר תאפשר לקהל הישראלי קנייה פשוטה ויציבה באתרי סחר מעבר לים', השירות היה הראשון שאפשר בעצם קניה באתרים שהגבילו את השירות שלהם ליעדים בתוך ארה"ב ואירופה. למרות המערכת הנוחה, קהל הגולשים לא היה מספק, האתר לא התרומם, והיה על סף סגירה בסוף 2001. לאחר שנתיים נוספים בהם האתר נעלם, רכשה אותו חברת נטוויז'ן והחלה בשיווק מסיבי של האתר בפורטל נענע שבבעולתה. מאז
הפך האתר לשם שני לקניות בחו"ל ומשרת עשרות אלפי לקוחות רשומים.
בעלי עסקים רבים השכילו לראות את הפוטנציאל הגלום באינטרנט, שגנב מדפי-זהב את הסלוגן "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", אולם מפספסים את היכולת החשובה ביותר שגלומה באינטרנט: חשיפה לקהל יעד חדש והרחבת מעגל הלקוחות.לאחר ההשקעה הרבה של זמן וכסף בבניית האתר, חבל שהאתר 'יתפרסם' רק בכרטיס הביקור שלכם.
סיפור זה מסכם על רגל אחת את הבשורה שהביא איתו האינטרנט: עסקים קטנים יכולים להפוך לענקיים באמצעות שיווק נכון באינטרנט. עד אמצע שנות ה-90, בעלי העסקים הקטנים היו מוגבלים בתחרות עם העסקים הגדולים. בניגוד לרשתות הגדולות, חנות ספרים מקומית לא יכלה להרשות לעצמה פרסום מסיבי בעיתונות, ברדיו ובטלוויזיה.
הרגלים ישנים...
למרות היתרונות במעברן של חנויות לעולם הווירטואלי, ישנה קבוצה לא מבוטלת של לקוחות המעדיפים את חווית הקנייה המוחשית, בה ניתן לראות ולהריח את המוצר לפני הקניה, לשלם במזומן ולקחת את המוצר מייד לאחר התשלום
.....הפסים מן העולם
מחקרים מוכחים כי הצרכנים עוברים עכשיו את המהפכה האינטרנטית שלהם. המהפכה הגדולה ביותר ככל הנראה של המאה העשרים ואחת:. ההבדלים בין קנייה בחנות ווירטואלית לקנייה פיזית יטשטשו וכמעט ייעלמו, בשנה האחרונה נעשו מאמצים כבירים מצד בעלי האתרים להפוך את הקנייה הווירטואלית לנעימה יותר.
חידושים של השנה האחרונה:
- רוב אתרי הסחר כיום עומדים בתקנים קפדניים המאפשרים קנייה בטוחה ושקטה.
- אתרי הספרים מאפשרים הצצה לפרקים הראשונים של הספר
- מספר אתרים מאפשרים משלוח לפתח הבית בתוך 90 דקות מרגע ההזמנה.
- נפתחות עוד ועוד חנויות בעולמות ווירטואלים, דוגמת Second Life, שם נמצא מוכר 'אנושי' שמסייע ללקוחות.
- בנוסף, בימים אלו מפתחים ציוד שיאפשר בעתיד למשש ואף ולהריח את המוצרים באמצעות האינטרנט.
"אם אתה לא שם אתה לא קיים"
אתר האינטרנט Mustop שפותח בחילת שנת 2000 הביא עמו בשורה חדשה: 'חוויית קנייה ייחודית אשר תאפשר לקהל הישראלי קנייה פשוטה ויציבה באתרי סחר מעבר לים', השירות היה הראשון שאפשר בעצם קניה באתרים שהגבילו את השירות שלהם ליעדים בתוך ארה"ב ואירופה. למרות המערכת הנוחה, קהל הגולשים לא היה מספק, האתר לא התרומם, והיה על סף סגירה בסוף 2001. לאחר שנתיים נוספים בהם האתר נעלם, רכשה אותו חברת נטוויז'ן והחלה בשיווק מסיבי של האתר בפורטל נענע שבבעולתה. מאז
הפך האתר לשם שני לקניות בחו"ל ומשרת עשרות אלפי לקוחות רשומים.
בעלי עסקים רבים השכילו לראות את הפוטנציאל הגלום באינטרנט, שגנב מדפי-זהב את הסלוגן "אם אתה לא שם, אתה לא קיים", אולם מפספסים את היכולת החשובה ביותר שגלומה באינטרנט: חשיפה לקהל יעד חדש והרחבת מעגל הלקוחות.לאחר ההשקעה הרבה של זמן וכסף בבניית האתר, חבל שהאתר 'יתפרסם' רק בכרטיס הביקור שלכם.
נכתב ע"י אסף פז מחברת
וובדיז - בניית וקידום אתרים
מתמחה בקידום אתרים ושיווק במדיית האינטרנט.
פורסם לראשונה באופטימייז
וובדיז - בניית וקידום אתרים
מתמחה בקידום אתרים ושיווק במדיית האינטרנט.
פורסם לראשונה באופטימייז