הפקת אירוע חברה מותנה בחמישה דברים עיקריים : התקציב העומד לרשותכם, קהל היעד, מיקום האירוע, פעילות החברתית, התפריט הגסטרונומי (בחירת סוג האוכל). מאמר זה יתייחס לדרכים שצריך לנקוט בכדי להפיק אירוע חברה נוצץ עבור צוות עובדים.
בינואר 2011 קיימו חברות גוגל, מיקרופסוט, הפורם הכלכלי עולמי, ממשלת יפן מספר אירועים יוקרתיים בדאבוס. לקחנו מספר אטרקציות אשר נוסו שם והם משובצים במאמר. לפניכם השלבים שבהם ניתן לארגן אירוע חברה :
1.התמקדות במטרה של האירוע - יום גיבוש וכיף, סוף שבוע עם בני זוג בבית מלון, או ערב חברה הכוללת הופעה של אומן, כל אלה יגזרו בהתאם למטרות שעליכם להציב.
פתחו מסמך וורד ורשמו מה אתם רוצים שהעובדים יפיקו מהאירוע ומה הצרכים והמטרות שלכם לדוגמא (חיזוק התדמית של החברה, הדגשת ההשקעה בעובדים, התמקדות בהכרות, מסרות של אירועים שצריכה להימשך). במידה ולא הצלחתם לגבש כיוון ניתן לפנות לייעוץ ארגוני או חברת הפקת אירועים שיעזרו לכם לאתר את הצרכים כל אחד בתחומו.
2.קביעת קונספט לאירוע- עכשיו כאשר אתם החלטתם על הכיוון ניתן לבחור את הקונספט
ערב חברה הדגש יהיה על התוכן החברתי, המפגש בין העובדים וסגנון האוכל הרצוי.
יום גיבוש וכיף - נועד לפנק את העובדים אך גם לעבוד על ההכרות וחיזוק הקשרים.
השקת מוצר חדש - הדגש על חדשנות, פינוק הכתבים ואנשי התקשורת.
אירוע שימור לקוחות - ניתן לשלב הרצאת עורך בתחום שייתן עורך מוסף לבאים.
טקס עובד מצטיין - אפשר להפכו לאירוע חגיגי המחזק את החדשנות בארגון.
כנסים וימי עיון - חלק חשוב הכולל את תחום השיווק לצד פיתוח של העובדים.
הרמת כוסית בחגים - נהוג לחגוג סיום שנה, התחלת שנה ואת החגים במועדים השונים.
פעילות פרידה - הדרך של החברה להוקיר על מעשיו של העובד/ת
פיתוח עבודת צוות - סדנה המתקיימת כאשר צוות העובדים לא מגיע למיצוי הפוטנציאל.
3.בירור התקציב - אם אתם עומדים בתפקיד בכיר בארגון אתם אלה שתצטרכו להחליט לגבי הסכום, במידה ואינכם יודעים מהו התקציב תבררו. לעיתים הארגון מעדיף לברר עלויות ואז להחליט. שימו לב כי ברוב המקרים קיים פער בין המחיר הרשמי שיועבר לכם במייל או בפקס למחיר הסגירה בפועל. בדקו מועדי תשלום לספקים. בהרבה חברות נשארים "עודפים" לקראת סוף השנה שניתן להשתמש בהם למטרה זה.
4. מיקום האירוע - למקום שבו תתכנסו יש מרכיב חשוב בשידור "יוקרה".
בית - הדבר מפחית עלות כספית ומעניק יותר תחושת של אינטימיות בקרב העובדים
מסעדה-ישנם היום הרבה מסעדות שמספקות חדר פרטי, המקום מוגבל למספר משתתפים
מועדון - היתרון של אירוע בו בכך שיש הרבה פעמים קריוקי או ריקודים הכלולים במחיר
אולם אירועים - מקום גדול המשדר יוקרה. יש לבדוק במה השף מתמחה.
חדר הרצאות בבית מלון - מתאים לאירועי השקה. משדר יוקרתיות. פתרון לסוף שבוע.
פארק בטבע - מעביר תחושה של שחרור, פחות פורמאלי, מתאים לערבי גיבוש וכיף.
שיט על יאכטה - חוויה משחררת ושונה. יש לבדוק האם יש כשרות במידה ורוצים לאכול.
מאהל בדואי - פיתות עם לבנה וזעתר, רקדנית בטן, יהפכו את האירוע לשונה ומיוחד.
5.קביעת סוג האוכל - האוכל הרבה פעמים הוא מראית הכול. אנשים פיתחו באופן מיוחד רגישות לאוכל. על פיו הרבה פעמים הם יחליטו האם האירוע היה מוצלח או לא.
סוג הכשרות - ראשית כל יש לבדוק את מצב הכשרות, יש לבדוק מי הוא זה שחתום על הכשרות במקום ואיזה סוג של כשרות יש.
אוכל שהעובדים מביאים- במקרים שבהם מדובר על ערב חברה ניתן לבקש מהעובדים להביא דבר מה לאכול או לשתות
ברביקיו - שימו לב שאם אתם מתכננים אירוע על טהרת הבשר על כל אדם שמוזמן יש להכין 300 גרם בשר (מינימום).
סגנון הטעם של העובדים - למרות שהיום הסושי הפך לבון טון עדין התחשבו בעובדים ובלקוחות שלכם. אין טעם ללכת על דברים "מפוצצים" כל עוד אין מי שיוכל אותם. כדאי להתייעץ עם השף במקום, עם העובדים שלכם ואפילו עם מספר לקוחות.
6.פעילות חברתית תיערך בהתאם לקונספט של האירוע. מופע, סדנה, הרצאת אורח.
הופעת זמר אורח כמו יהודה פוליקר, שלמה ארצי, ריטה, בועז שרעבי, נינט טייב, מרגול..
מופע סטנד אפ - נאור ציון, שלישית מה קשור, אדיר מילר, ישראל קטורזה, עדי אשכנזי
מופע רקדנית בטן - מתאים גם לקונספט שבו האירוע מתקיים במאהל בדואי.
מופע של להקת ריקוד - טררם, מיומנה, בת שבע, להקת המחול הקיבוצי.
די ג'י מקפיץ - תקליטן ברוח האירוע אשר "ירים" את האורחים והעובדים.
הרצאות לימוד וחוויה- הרצאות בתחום הפוליטיקה, תקשורת, ספורט מפי טובי מומחים. שיפור זיכרון, פיתוח מצוינות, חשיבה יצירתית, מנהיגות, עבודת צוות.
סדנת odt - סדנה המתקיימת בחוץ. פיינטבול, (סוף סוף העובדים יכולים לירות אחד על השני דרך כדורי צבע), משחקי סנוקר, טיול עם מדריך/ה למקומות מעוררי השראה, נסיעה באופניים, ג'יפים, טרקטורונים, סנפלינג, צלילה,טיסה, רכיבה על סוסים, גמלים חמורים, רעיית צאן. לרוץ על המיליון. סדנה בסגנון הישרדות ועוד.
סדנת בישול - סדנת בישול לעובדים בדגש על עבודת צוות לסדנת בישול. חוויה גסטרונומית. ניתן לקחת סדנת סושי, סדנה איטלקית, בשרית בהתאם להעדפות של הצוות.
סדנת גרפולוגיה-עסקים, זוגיות, תקשורת ויצרים כפי שמתבטאים בציורים באותיות ובמילים
סדנת הומור וצחוק - חשיבות ההומור לבריאות. נלמד מי מחייך יותר, משחקים, הפעלות, המטרה לגרום לעובדים ליהנות ולצחוק (סדנת יוגה צחוק). סדנת מספרי סיפורים, סדנת משחק ואימפרוביזציה וג'יבריש.
טיפולים ופינוקים - מס'ג, רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינה, אבנים חמות, מניקור, פדיקור.
סדנת יין - אלכוהול ויין במינון הנכון טובים לבריאות ויוצרים קלילות. הדבר יכול לעזור לאירוע עסקי שבו אחד מהעובדים יפגין את בקיעותו.
סדנת מיסטיקה - קריאה בכף יד, אסטרולוגיה, קריאה על פי שמות, קלפים.
ערב קריוקי - ערב שירה בסגנון "הטיש הגדול", המלחין והמשורר אפי נצר טוען כי ערב שירה זאת התפילה של החילונים.
סדנת רוחניות - מדיטציה, יוגה, טאי צ'י ועוד.
סדנת ריקוד - בדיוק כמו לעבודת צוות גם לטנגו צריך שנים. סדנת ריקוד לעובדים בזוגות ובשורות.
סדנת שוקולד וסקסולוגיה - מתאימה גם לערב חברה שבה הנשים הן הדומיננטיות
סדנאות שפת גוף ותקשורת- חשיבות הרושם הראשוני דרך שפת גוף, טיפים לעמידה מול קהל,נתינת משוב חיובי, יצירת תדמית אפקטיבית ועוד. (עוזר בתחום מכירות ושירות).
עכשיו זה הזמן שלכם להחליט איזה אירוע חברה יהיה הטוב ביותר עבור הארגון.
שיהיה לכם בהצלחה !! ותזכרו כי מי שמתייעץ בסוף האירוע לא יהיה תלוי על העץ ..
יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160