דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוחרי הסביבה: החיבוק שלכם חונק אותי וגם..את הסביבה. 

מאת    [ 18/07/2007 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 3206 פעמים ]

שמירת הסביבה היא ברכה לטווח ארוך וגם לטווח הקצר.סל של מחמאות ותודות מגיע לפעילים בתחום הסביבה. אלא שלעתים,החלק האידיאולוגי, ולא המעשי, של המאבק למען סביבה ידידותית, גובר, ואידיאולוגיה, בייחוד קנאית, עלולה להיות במקרים מסוימים נטל ולא נכס.
עיכוב בפתיחת כביש מספר 9 שעוקף את הכניסה לירושלים, הוא אחת הדוגמאות.סוף סוף אישרה הוועדה המחוזית לתכנון לבנייה בירושלים את פתיחת הכביש,תוך התחייבות ראש העירייה וחברת מוריה, היזמית, להשלים את עבודת השיקום.אבל זאת אפשר היה לעשות גם לפני חודשיים.


כאשר אני נוסע לירושלים באוטובוס אני נהנה להתבונן סביבי על הנוף הנפלא. מאות פעמים אתה יכול לחלוף בכביש הזה ובכול פעם ליהנות ממנו מחדש.זה כאשר אני נוסע מן הבירה לתל אביב. כאשר אני חוזר, אני מצטייד בעיתון משום שתמיד קיימת אפשרות שבצומת "מוצא" השיירה נעצרת. אז, במקום להתבונן בנחש התחבורתי הזוחל, אני קורא עיתון. ומה רואות עיניי. ידיעה קטנה שכביש מספר 9 יישאר סגור על פי דרישת החברה להגנת הטבע עד לשיקום העבודות הסביבתיים והנופיים בשולי הכביש החדש. כביש מספר 9 , לתשומת לבכם, שסלול מיד לאחר צומת מוצא, אמור להזרים את כול התנועה שהיעד שלה צפון ירושלים, מעלה אדומים, ים המלח והבקעה, ובכך להפחית את העומס בכניסה לעיר. חברת מוריה שאחראית לבניית הכביש טענה שאמנם עבודות השיקום לא הושלמו אך יש לאשר את פתיחת הכביש בגלל העומס ובמקביל להמשיך בעבודות השיקום. בית המשפט המחוזי קבל את העתירה של החברה להגנת הטבע והכביש בינתיים לא ניפתח.

יום לאחר הודעה זאת התפרסם דו"ח של ארגון "אדם,טבע ודין" , הסבא רבא של ארגוני הסביבה, שבו נקבע בין היתר כי על ישראל להציב לעצמה יעד של צמצום גזי החממה בשיעור של 20% עד לשנת 2020, באמצעות צמצום פליטת זיהום אוויר וחסכון באנרגיה. שבוע מאוחר יותר מגלה לנו יו"ר הארגון, הפרופסור דני רבינוביץ', כי 20% מתחמוצת הפחמן הנפלטות בישראל הוא כלי הרכב. שימו לב: לא שיפור,או שיקום סביבתי בכביש מס' 9 אלא פליטת פחמן- כמו ליד סיבוב מוצא.

אינני כלכלן אלא שוחר טבע וסביבה ולכן לא התעמקתי בנזק הכלכלי שגורם העומס, כולל איבוד זמנם של הנוסעים, צריכה גבוהה של דלק, ערעור עצבים, גם עניין בריאותי וגם עניין כספי וכיו"ב. לעומת זאת חשבתי מה כמות הזיהום שנפלטת מאלפי כלי הרכב אשר נעים בקצב של צב . מה כמות הרעל שנדבק לעלווה הירוקה בואכה לירושלים, מה כמות החום שיוצאת מן המפלטים כתוצאה מן הפקק האדיר הזה. לא רק של יומם יומיים, אלא חדשים שהכביש לא נפתח בגין אי השלמת השיקום בצדי הכביש על ידי חברת מוריה. אז מי כאן תורם לזיהום הסביבה וכתוצאה - לחימום כדור הארץ?

מעניין אם הפעילים בארגון "אדם,דין וטבע", הזדמנו לאותו זיהום האוויר שכנגדו הם מתריעים. מה שהביא אותי למסקנה שלפעמים מיטיבנו, שוחרי הסביבה, הם מאוד סלקטיביים בכל הקשור לבריאותנו. תיקוב הסביבה את התנועה הממונעת, ייקוב הדין של שיקום נוף את הר האנשים שתקועים בפקק, ובלבד שחברת מוריה תיענש. שכן, פתיחת כביש מספר 9 לא הייתה מענישה את הנוהגים בו, אך אי פתיחתו מענישה את הבאים לירושלים ובמידה רבה שוחרי הסביבה כמוני.בומרנג חלמאי.שרות דב. הכביש,כאמור ייפתח בשבוע הבא,אך את הפתרון ניתן היה למצוא לפני חודשיים.

צבי גיל הוא עיתונאי וסופר. מילא תפקידים בכירים ברדיו ובטלוויזיה במסגרת רשות השידור. הוא עוסק בפרוייקטים שנוגעים לתקומה של ניצולי השואה והתפקיד שהם מילאו בהקמת המדינה ובביסוסה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב