המרכז הסנסומוטורי כולל: עבודה על תחושות, מסלולים, בריכת כדורים, מקפצה, חבית, צלחת וסטיבולרית, מזרונים, סקוטר.
הפעילות אהובה על הילדים ומאפשרת פיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, קוגניטיביות, מוטוריות. היא עשויה גם להוות מקור טיפולי כשיש קשיים באחד מהתחומים הללו.
תחושות:
מישוש מברשות בעלות מרקמים שונים.
מישוש והליכה על חומרים בעלי מרקמים שונים (ספוג, סקוש', נייר זכוכית, צמר גפן, עץ, ניילון, ניילון בועות, קלקר ועוד).
על הילדים לתאר את תחושתם לגבי החומר: נעים, לא נעים, האם זה רך, קשה, מחוספס, חלק, גמיש?
אנו ממשיכים לעבוד בקצף גילוח, בצק, צבעי אצבעות, פלסטילינה, מישוש חומרים.
הפעלת כל שרירי הגוף:
אימון במוטוריקה גסה שכוללת: חגורת כתפיים, זרועות, רגליים, שרירי בטן, כפות רגליים, בכלים הללו: מקפצה, בריכת כדורים, חבית, צלחת וסטיבולרית.
האימון של המוטוריקה העדינה: השרירים הקטנים של כפות הידיים ואצבעות, נעשה ברב המשחקים שבגן (השחלות, הרכבות, כפתורים, משושים, פאזלים) ובעבודות יצירה.
מסלולים
הרכבת מסלולים מחומרים שונים: רצועת בד, סרט הדבקה, כפות רגליים, מוטות עץ, חבלים.
הרכבת המסלול בקו ישר, עקום, מפותל, שבור או משולב.
הליכה על המסלולים באופנים שונים: הליכה קדימה, אחורה, הצידה, בקפיצות, בדילוגים, עקב בצד אגודל, על רגל אחת. הילדים פועלים במסלולים לפי ההוראות שבכרטיסים הנמצאים בפינה. תוך הסתכלות בכרטיס מנסים הילדים לפענח את ההוראה ועל סמך ההוראה הם פועלים.
שיווי משקל
האימון נעשה בין היתר בצלחת הוסטיבולרית, בהליכה על המסלולים,
בחצר בנדנדה.
מטרת המרכז:
? אמון סנסומוטורי משפיע בחיוב על כל תחומי ההתפתחות: תחום החשיבה, תחום החברתי-רגשי וכמובן משכלל את היכולות המוטוריות.
? הפעילות במרכז מעודדת את הילדים להתמודדות עם בעיות, התמודדות הדורשת חיפוש אחר פיתרון, בחירת פתרון, תיכנון הפתרון ובדיקת התוצאה
? הפעילות במרכז מטפחת דימוי עצמי חיובי דרך התנסות חוויתית, משלבת חוויות הצלחה ותחושת יכולת ועבודה על רגשי תסכול עקב אי הצלחה.
? הפעילות במרכז מטפחת למידה חברתית, תוך כדי עידוד ליחודיות ומתן כבוד לשונות.
הפעילות אהובה על הילדים ומאפשרת פיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות, קוגניטיביות, מוטוריות. היא עשויה גם להוות מקור טיפולי כשיש קשיים באחד מהתחומים הללו.
תחושות:
מישוש מברשות בעלות מרקמים שונים.
מישוש והליכה על חומרים בעלי מרקמים שונים (ספוג, סקוש', נייר זכוכית, צמר גפן, עץ, ניילון, ניילון בועות, קלקר ועוד).
על הילדים לתאר את תחושתם לגבי החומר: נעים, לא נעים, האם זה רך, קשה, מחוספס, חלק, גמיש?
אנו ממשיכים לעבוד בקצף גילוח, בצק, צבעי אצבעות, פלסטילינה, מישוש חומרים.
הפעלת כל שרירי הגוף:
אימון במוטוריקה גסה שכוללת: חגורת כתפיים, זרועות, רגליים, שרירי בטן, כפות רגליים, בכלים הללו: מקפצה, בריכת כדורים, חבית, צלחת וסטיבולרית.
האימון של המוטוריקה העדינה: השרירים הקטנים של כפות הידיים ואצבעות, נעשה ברב המשחקים שבגן (השחלות, הרכבות, כפתורים, משושים, פאזלים) ובעבודות יצירה.
מסלולים
הרכבת מסלולים מחומרים שונים: רצועת בד, סרט הדבקה, כפות רגליים, מוטות עץ, חבלים.
הרכבת המסלול בקו ישר, עקום, מפותל, שבור או משולב.
הליכה על המסלולים באופנים שונים: הליכה קדימה, אחורה, הצידה, בקפיצות, בדילוגים, עקב בצד אגודל, על רגל אחת. הילדים פועלים במסלולים לפי ההוראות שבכרטיסים הנמצאים בפינה. תוך הסתכלות בכרטיס מנסים הילדים לפענח את ההוראה ועל סמך ההוראה הם פועלים.
שיווי משקל
האימון נעשה בין היתר בצלחת הוסטיבולרית, בהליכה על המסלולים,
בחצר בנדנדה.
מטרת המרכז:
? אמון סנסומוטורי משפיע בחיוב על כל תחומי ההתפתחות: תחום החשיבה, תחום החברתי-רגשי וכמובן משכלל את היכולות המוטוריות.
? הפעילות במרכז מעודדת את הילדים להתמודדות עם בעיות, התמודדות הדורשת חיפוש אחר פיתרון, בחירת פתרון, תיכנון הפתרון ובדיקת התוצאה
? הפעילות במרכז מטפחת דימוי עצמי חיובי דרך התנסות חוויתית, משלבת חוויות הצלחה ותחושת יכולת ועבודה על רגשי תסכול עקב אי הצלחה.
? הפעילות במרכז מטפחת למידה חברתית, תוך כדי עידוד ליחודיות ומתן כבוד לשונות.
לינה בכר גננת M.Ed.
האתר הוקם על מנת להעניק לגננות העמיתות ,
מנסיון עתיר שנים
הן בהתארגנות לפתיחת גן חדש
והן בחינוך הלכה למעשה.
http://www.yeladudim.co.il/
האתר הוקם על מנת להעניק לגננות העמיתות ,
מנסיון עתיר שנים
הן בהתארגנות לפתיחת גן חדש
והן בחינוך הלכה למעשה.
http://www.yeladudim.co.il/