קידום אתרים
רבים מלקוחותי מתבלבלים בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן. מנסיוני אחת מהסיבות לבלבול הנ"ל נעוצה בעובדה כי השם "קידום ממומן" מבלבל מיסודו. במקום לקרוא לזה בשם הזה ניתן היה לקרוא לזה פרסום ממומן, כך השם היה הרבה יותר מתאים למוצר ומיד נסביר גם מדוע.
קידום אתרים - מידע כללי
עד לפני הופעת גוגל (וגם קצת אחריו) לא היו חברות קידום אתרים (גם לא מקדמי אתרים פרטיים) בגלל שפשוט לא היה צורך. חיפושי המוצרים היו נעשים בפורטלים כגון, נענע, ואללה ועוד רבים אחרים (yahoo. Altavista ועוד בחו"ל) ובמידה והיתה רוצה להיות בדף הראשון שלהם היתה צריך לשלם.
פתאום קם גוגל ושינה את חוקי המשחק. גוגל מיקם את האתרים במיקום שהוא החליט לפי החלטותיו בלבד וכך צצו להם בדרך חברות קידום אתרים. קידום אתרים למעשה זאת פעולת גומלין בין המיקום של האתר לבין שדרוגו. גוגל טוען (בצד או לא זאת שאלה אחרת) כי הגולשים מחפשים אתרים אשר מכילים הרבה מידע, וכך אנו נאלצים להרחיב את אפקטיביות האתר ע"י הוספת תכנים כל הזמן לאתר, עם בצורה חיצונית, ועם בצורה פנימית.
קידום אתרים אורגני מהו?
רוב הגולשים היום (סקרים מצביעים על 80 אחוז אבל אני לא מאמין לסקרים) הולכים אך ורק לאתרים אשר נמצאים במקומות הראשונים של גוגל ואך ורק לאתרים שנמצאים בצד ימין (האורגני) של תוצאות החיפוש. ואילו ה20 אחוז שנשארים מחפשים קודם בתוצאות החיפוש האורגני ואחר כך בחיפוש הממומן (עוד שניה ונבין גם מה זה ממומן). התוצאות הללו מדברות בעד עצמם, קידום אתרים אורגני הוכח כיעיל, איכותי ויציב לאורך זמן אך גם לו ישנם חסרונות:
חסרונות קידום אתרים אורגני
קידום אתרים אורגני (להבדיל מקדום אתרים ממומן) מציב בפני מקדם האתרים מכשול והוא המתחרים. בזמן שישנם עשרה מקומות בלבד בדף הראשון ישנם מאות אתרים (בכל נושא כמובן) אשר גם מבצעים קידום אתרים לאתריהם, לכן מדובר דבר ראשון בתחרות שבסופה לא בטוח שאתרכם יהיה במקומות הראשונים בכלל.
קידום אתרים אורגני הינו הליך ארוך שיכול לקחת עד חצי שנה עד שמתחילים בכלל לראות תוצאות. בזמן הזה יש לעשות עבודת שטח קשה, לכתוב הרבה תוכן שישויך לאתר, ובנוסף להמתין עד כי נראה תוצאות מהליך קידום אתרים שביצענו.
קידום אתרים ממומן
קידום אתרים ממומן כמו שכבר הסברנו הינו פרסום ותו לא. למעשה הליך קידום אתרים ממומן הינו אותם מודעות אשר אנו רואים בשורת החיפוש של גוגל בצד שמאל (הקטנות) והשלושה הראשונים למעלה. הגולשים אגב, בטבעם מתעלמים מאותם פרסומות וקופצים ישירות לאזור של הקידום אתרים אורגני.
יתרונות וחסרונות ישנם בשני שיתות קידום אתרים שדיברנו עליהם, חסרונות הקידום הממומן הן:
חסרונות קידום ממומן:
קידום אתרים ממומן מופיע ברגע שהפקנו כסף לגוגל, אך גם יורד באותה מהירות (לא שילמת לא היית).
קידום אתרים ממומן פחות אפקטיבי כי הגולשים פשוט בורחים משם.
קידום אתרים ממומן מושפע מכמות הקלקות, ולמעשה החיוב מורכב ממספר הקלקות, הקליקו הרבה תשלם הרבה ואולי אף לא תהיה שם עד סוף החודש.
קידום אתרים
קידום אתרי פלאש | בניית אתרי פלאש | פרסום אתרים בגוגל | קידום ממומן