היכולת של בתי עסק לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם, או לחילופין של בתי עסק וירטואליים עם קהל הגולשים שלהם, תמיד מוטלת על הכף, משום שיש לדעת כיצד עושים זאת. כל בעל עסק צריך לשמור על מספר אפיקים לשמירה על קהל הלקוחות וכיום ניתן לראות כי כל עסק שמכבד את עצמו מנהל מועדון לקוחות מאוד גדול ומאוד מטופח. העידן המודרני מחייב כל בעל עסק לשמור על קהל הלקוחות שלו, וכל בעל אתר אינטרנט חייב לשמר את הגולשים ולהעניק להם את תחושת הביתיות הראויה לשמה. יש חשיבות מאוד גדולה לכך, ובהתאם ניתן לראות כי יש מספר דרכים שניתן בעזרתן לשמור על הקשר ההכרחי כל כך.
טופס צור קשר
כל בעל עסק חייב תמיד לתת לכל לקוח את ההרגשה כי ניתן להעביר מסרים ולהציף נושאים מכיוון הלקוח אל העסק עצמו. נתיב התקשורת המדובר יכול להתקיים בעזרת טופס שניתן למלא אותו וליצור קשר עם העסק. הדבר בא לידי ביטוי גם באינטרנט, שם יש קישורים מיוחדים של יצירת קשר, וניתן לכתוב את כל העולה על רוח הגולש, כל נושא שקשור למערכת היחסים בין הלקוחות ובין העסק, לגבי חווית קניה, שאלות לגבי מוצר ושאלות טכניות אחרות. בעלי העסקים מציעים את הקשר הזה על מנת שהלקוחות יידעו שיש להם אוזן קשבת.
צ'אט לאתר
בתקופה האחרונה נכנס שירות חדש לשוק - צאט לאתר. שירותי צ'אט לאתרים מאפשרים לכם לראות אונליין את הגולשים באתר שלכם וליזום מכירות באינטרנט בזמן השהייה שלהם באתר.
ניוזלטר - הדברים החמים ביותר
בעלי עסקים רבים, פיזיים ווירטואליים, מנפיקים מדי תקופה ניוזלטרים. הכוונה היא חוברות מידע איכותיות שמחולקות בעיקר לחברי מועדון שירות לקוחות של העסק, וממש כשם שצורכים עיתונים רגילים כדי לדעת מה קורה באקטואליה הכללית, כך גם הניוזלטר, תפקידו הוא להעביר כמה שיותר מידע בתוקף לקהל הלקוחות, שמעוניין תמיד לדעת מה קורה ומה חדש.
להיות מחוברים לפייסבוק
הפייסבוק היום הוא בסיס לתקשורת חברתית גלובאלית, ואי אפשר לחשוב על העולם הגלובאלי בלי הרשת החברתית. כל מי שיש לו עניין להגיע לכמה שיותר אנשים מבקש לפרסם את עצמו דרך הפייסבוק. אפשר לראות כי בתי עסק רבים פותחים לעצמם דף פייסבוק, ובו הם אוספים אליהם כמה שיותר חברים, ויוצרים חיבור בין הלקוחות ובין העסק.