כולם כבר יודעים (כמעט) הכל על מנועי החיפוש, רק לא מיישמים.
האם מנועי חיפוש "מגיבים" על שינוי - איך? מה השינוי הגורם לתגובה?
מספר פטנטים שנרשמו על ידי גוגל ומייקרוסופט למעשה רומזים על שיטתם.
למעשה הפטנטים הם התרגום ליכולת לאבחן פרמטרים בתוכנה עימה הקימו את האתר, איתור הפקודות המדויקות, לפיהן עיצבו את האתר, על ההיבטים השונים אשר ישפיעו על קידום אתר:
מילות מפתח הכלולות בדף אינטרנט. מילות מפתח המשויכות לדף אינטרנט .
טקסטים המשמשים עוגן לקישורים בדף. הצבעים והגודל של תמונות על הדף.
המיקום של טקסט או תמונות בדף. תדירות השינויים במסמך לאורך זמן.
כמות התוכן בדף האינטרנט, אם השתנה. תגיות המוקצים לדף.
שאילתות החיפוש המשמשות כדי למצוא את הדף.
מכאן נובעת השאלה - איך בדיוק לעשות את השינויים האלה הגורמים ומשפיעים על דירוג הדף?
על פי הפטנט, חיפושים מסווגים בשתי קטגוריות "מידע" ו - "ניווט". ההשפעה של שינויים בדף אינטרנט תלוי בקטגוריה של שאילתת החיפוש.
שאילתת ניווט הוא השאילתה המשמשת למצוא אתר מסוים. לדוגמה, חיפוש אחר ".AGORA1.CO.IL" יוביל ישירות לדף הבית של האתר. דוגמאות לשאילתות מידע הם "איך אוכל לתקן צמיג אופניים שבורות" או "שזכה בפרסים 2011 XYZ"?
אם המחפש הוא מחפש מידע על אירוע (2011 פרסים XYZ) אזי הדפים שנוספו לאחרונה עם מילת המפתח משפרים את תוצאות החיפוש.
עבור שאילתות ניווט, דפים עם תוכן סטטי עשויים לקבל "דחיפה". שיטה זו טובה לסוג של אתרים, אבל זה יכול לגרום לבעיות עם דפי הבית, כי אין להם עדכון תכנים , בודאי לא באופן קבוע כמו למשל עיתון (למשל nytimes.com ).
מה זה אומר על האתר שלך?
פטנט זה הוא של מיקרוסופט אבל סביר להניח ש-Google משתמשת בשיטות דומות. מנועי חיפוש לא רק בוחנים גרסה נוכחית של האתר. הם גם "זוכרים" איך האתר היה בעבר(גוגל "עותק שמור"). השינויים באתר יכולים להצביע על שינוי הבעלות, הם יכולים להצביע על כך שאתה מנסה לשמור על האתר שלך מעודכן, הם יכולים להיות סימן לספאם ועוד. כאשר אתם משנים את דפי האינטרנט שלך,יש לשקול מה אתה משדר ואיזה איתות, למנועי החיפוש.
כאשר משפרים את הדפים באתר , כדי לעשות אופטימיזציה, לא כדאי לכל דף, כי כבר יש דירוג גבוה עבור אחת ממילות המפתח . אופטימיזציה טובה עבור מילות המפתח החדשות.
ככל שמטפלים באופטימיזציה של כל דף ודף – כך טוב יותר לאתר כולו. הטיפול ברמת מילות מפתח הוא המפתח לשיפור עמדה של האתר.
שמור על כמה דפים ללא מגע . בחן איך אחרים גולשים ומנועי חיפוש "מזהים" את הדפים. בחן את שאילתות החיפוש שהביאו דף זה. יהיה מעניין מאד. מנסיון....
לקריאה נוספת:
קישורים למאמר על גוגל והפטנט:
http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-adv.html&r=1&p=1&f=G&l=50&d=PG01&S1=20100325131.PGNR.&OS=dn/20100325131&RS=DN/20100325131
http://www.free-seo-news.com/newsletter154.htm#facts
צוות אגורה1
www.agora1.co.il
יש לנו 15 שנות נסיון באינטרנט
ויותר מכך במידענות:
www.icqipq.com