מהו עמית לעבודה? מילה שפירושה המקורי היה "שותף לעימות", דהינו או מסייע או אויב. בעברית מודרנית מקובל להשתמש בה במשמעות של שותף לעבודה.
האם הפירוש המקורי לא מעלה שאלות בהקשר לייחוסה של המילה החדש?
שהרי עם העמית , מקורו בשיח המעורר עימות , כלומר האדם שאיתך בעבודה כ"עמית" הינו מסייע או אוייב לך.
חשבתם פעם על המשמעות שהתחרות יוצרת בנו העמיתים לעבודה - אם נחשוב שאנחנו בתחרות מתמדת עם עמיתינו לעבודה שהרי הפירוש המקורי נכון.
ואם זאת בפירוש החדשני נמצא כי מילים נרדפות לעמית יהיו ידיד , חבר ?
אם כך , החבר שלי לעבודה , לא אמור להיות האויב שלי.
והתחרות צריכה להיות איתו ולא כנגדו.
ובכלל האם יש מקום לתחרות במקום העבודה עם העמיתים - והאם תחרות זה דבר טוב או רע? ומי קובע זאת ?
אז בכול זאת במה חשוב ללמוד מעמיתים ?
תחרות בריאה לדעתי תייצר הסתכלות אמיתית על העמית ותבחן במה הוא טוב ממני ואיך אני יכול ללמוד זאת ממנו או לחלופין להיעזר בו כחבר !
חשוב שנחשוב על הארגון כולו , למרות שישנם מנהלים שמייצרים במודע תחרותיות , כדי לדרבן עשייה טובה יותר ויוזמות חדשניות יותר -
אסור שהתחרותיות תהפוך רעה בין העמיתים , ואז שיח העמיתים לא יהא דיאלוג של למידה אלא דיאלוג של הכשלה הדדית!
חשוב לתת מקום בארגון לשיח עמיתים , גלוי , אמיתי , שמחדד את היתרונות והחסרונות של העמיתים
לפתוח עבורם ערוץ פתוח של למידה הדדית כדי לייצר תועלת יעילה ואיכותית יותר .
כבר אמרו קודם שקבוצה היא כוח גדול מהיחיד.
זה המקום לתת לזה ביטוי!
קנאה , צרות עין , תחרות הרסנית וכדומה לא ישרתו ארגון אלא יכשילו אותו.
המנהל ימצא עצמו מתמודד עם רכילות , ומרדנות , ובעיקר קושי לאסוף את העמיתים למשימה משותפת אחת.
כוחה של הקבוצה הוא יתרונה , אפשר ללמוד זאת ממודלי עבודה מרובים בתחום ההתנהגות הארגונית ( ארחיב במאמר ניפרד).
על מנהל להשכיל לפתח שיח בריא , לאפשר כעסים ותחרות , אולם לתעל אותה למקום חיובי ומצמיח!
ויש המון דרכים לעשות זאת - תוכלו לשאול ולהגיב , אשמח לתת כלים .
ינקו אושרת , בעלת תואר שני במנהל ציבורי , מנהלת ומנחה פרויקטים בתחומי הניהול והחינוך , מפתחת חומרים .