פיתוח אפליקציות לפייסבוק
פייסבוק לפי תפיסתם של אנשים רבים הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם. רעיון החברה באופן כללי הינו שמירת קשר עם חברים, העלאת תמונות ושיתופן עם חברים נוספים באותה הרשת. עם התפתחותה של פייסבוק התחילו לחשוב על דרכים נוספות בהם הגולשים ישארו מחוברים לרשת זו, כך נולד הרעיון של פיתוח אפליקציות לפייסבוק.
לאור הצלחה זו, פייסבוק נתנה את אישורה למפתחים חיצוניים להכניס ולפתח אפליקציות, דבר זה גרם במהירות למספר רב של מפתחים להוציא אפליקציות מגוונות כשחלקן יעילות וחלקן מבדרות ופרסומיות. אך, דבר אחד ברור תחום פיתוח אפליקציות לפייסבוק פורח ובמגמת עליה.
מהי אפליקציה לפייסבוק
פיתוח אפליקציות לפייסבוק התקדם מאוד ככול שהרשת החברתית עצמה התקדמה. רעיון הטלפונים החכמים ( הסמארטפונים ) שמשאיר את האדם מחובר און לי כל העת שידרג באופן מרבי רעיון זה. אפילו במערכת ההפעלה - חלונות, ניתן להוריד אפליקציית פייסבוק לסרגל הכלים.
ישנן אפליקציות אחרות נוספות אשר קיימות בתוך דף הפייסבוק שמשמשות אנשים רבים , אפליקציות אלו יכולות להיות שאלונים , משפטי האהבה , כדור המשאלות, משחקים שונים כמו משחקי החווה ובית הקפה ועוד. מטרתן של אפליקציות אלו הן להנעים ולהעצים את זמן השימוש של הגולש בפייסבוק כך הגולש נשאר מחובר לזמן רב יותר.
האם כדאי להשתמש באפליקציות לפרסום?
כמו שניתן להבין למרבית האוכלוסייה יש פייסבוק, כך שכיום הופך הפייסבוק להיות עולם נוסף רק וירטואלי. הפוטנציאל הטמון באפליקציות פרסום הינו רב , חברות רבות כבר מבינות זאת ומזמינות את שירותיהם של מפתחים על מנת ליצור אפליקציית פרסום אשר תמשוך את הגולשים ברשת זו. אין ספק שחברות אלו חכמות במיוחד מאחר והחשיפה בפייסבוק הינה רבה .
בסיס כלכלי או חברתי ?
לפתח אפליקציות לפייסבוק זהו דבר כדאי ומשתלם מבחינה כלכלית, אבל הפייסבוק קם בתור מטרה ראשונית למטרות חברתיות וכיום זוהי קרקע כלכלית לכל חברה ומפתח. שינוי זה הפך את פייסבוק לכלי שהוא מצד אחד כלכלי ורווחי ומצד שני שומר על הקשר חברתי ופיתוח רשתות חברתיות. שילוב זה משתלם לכל הצדדים ומפתח את ההצלחה של פייסבוק לכיוונים חדשים נוספים.