כאשר אתר יו-טיוב רק הוקם, הוא נחשב לאתר של הקהילה, הקהילה אשר מעלה אליו סרטים תוצרת בית או אפילו קטעים נוסטלגיים מתוכניות טלוויזיה וסדרות ישנות.
כל זה היה נכון לשנת 2005 בה הוקם האתר. היום, ב2011 כל זה השתנה לבלי הכר : חברות מסחריות עושות שימוש ביו-טיוב הן באמצעות העלאת סרטונים שלהן כמו כל משתמש אחר והן באמצעות קטעי וידאו מקודמים וערוצים ממותגים מותאמים אישית.
עם זאת, היתרון העצום של שיווק בוידאו עם או בלי יו-טיוב עוד לא הגיע לעסקים הקטנים והבינוניים, לפחות לא בארץ, בה עדיין נהוג לפרסם באמצעות מודעות בעיתונים מקומיים או על גבי גלויות ומעטפות...
הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי שיווק בוידאו הוא שלא מדובר בפרסומת טלוויזיה. על מנת ליצור תוכן ברור ואפקטיבי לא צריך להשקיע במפיקים ובמאים מקצועיים או לשלם תקציבי עתק למשרדי פרסום. בהחלט עדיף שאת הוידאו יצלם צלם בעל ניסיון ויערוך עורך מקצועי, אך העלויות אינן כה גבוהות. עם זאת, עדיף לשמור בכל זאת על אורך של כמה דקות בודדות מכיוון שברשת יכולת המיקוד שלנו פוחתת במהרה.
בעלי עסקים יכולים להשתמש בכתבת תדמית בה הם מציגים את עצמם או את העסק והם יכולים גם לתת טיפים ללקוחות כאשר החלק הפרסומי מוצנע יותר. בשני המקרים הם יכולים להגיע לעשרות ואפילו מאות לקוחות חדשים ובכך לשפר את המוניטין שלהם. לדוגמה, רואה חשבון שנותן טיפים כגון מהם היתרונות בפתיחת חברה, כיצד מתנהלים מול מס הכנסה וכו'.
לסיום, השימוש דווקא באתר יו-טיוב עדיף מכמה סיבות :
1.אין צורך באתר אינטרנט, רק בפתיחת ערוץ ביו-טיוב בחינם ובקלות (ואם יש לכם חשבון בגוגל, מדובר בעניין של לחיצה אחת).
2.גם אם יש לכם כבר אתר, אין צורך לדאוג לבעיות של רוחב פס או יצירת מפת וידאו. (Video Site Map)
3.תאימות מלאה לכל הדפדפנים כולל סמטארופונים (מאנדרואיד ועד אייפון).
4.הטמעה באתרים אחרים לא נחשבת כקישור ולכן האינטרס להפיץ את הוידאו גודל
5.אפשרויות קידום ממומנות ישירות מתוך יו-טיוב ("Adwords לוידאו")
6.מנוע חיפוש אפקטיבי שנותן קדימות גם לקטעים חדשים וגם לישנים
7.עדיפות בתוצאות החיפוש האורגניות של אתר גוגל הראשי מכיוון שגוגל מנסה לשלב כמה שיותר סוגי מדיה בתוצאות החיפוש.
במאמרים הבאים אסביר על תוכנית השותפים של יו-טיוב וכיצד ניתן לבצע אופטימיזציה אורגנית לקטעי הוידאו
מנהל פיתוח וקידום באתר מקום טוב