דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שני שיעורים בחוק המשיכה מהספר פו הדוב 

מאת    [ 22/07/2007 ]

מילים במאמר: 1423   [ נצפה 5699 פעמים ]

פו הדב
שני שיעורים בחוק המשיכה ATTRACTION


באימון אישי אנו עוסקים בהשגת יעדים. מאתרים את הדרך האפקטיבית ביותר לכל מתאמן להשגת מטרותיו.
בימים אלה נתבקשתי ע"י ידידי לקרוא את הספר פו הדוב ולהגיד כמה מילים. אין דברים מקריים. היקום פועל על פי חוק המשיכה. אם כך, לקחתי לידי עותק מרוט למדי של פו הדוב מאת א. א. מילן בתרגום של ו. ישראלית וא. ד. שפירא בהוצאת מחברות לספרות 1974.
שמעו והסכיתו מה למדתי מפו הדוב על חוק המשיכה ועל הדרך האפקטיבית להשגת מטרות.

מה הוא חוק המשיכה?
חוק המשיכה עוסק בשאלה כיצד אתה מושך אליך את מה שאתה מעוניין להשיג.
כיצד אני הופכת להיות מוקד משיכה לכל הדברים שאותם אני רוצה לעצמי. כמו למשל, בן זוג אוהב ונאמן, חברים טובים, כסף, הצלחה, הערכה. או שפע של מתאמנים מוצלחים.
חוק המשיכה עוסק בדרך שלי להשיג את המטרה.

בספר פו הדוב מצאתי שני מורים שונים שנותנים שני שיעורים מאלפים לשימוש בחוק האטרקשן.
השיעור הראשון ניתן ע"י כריסטוף רובין ובו שימוש מיטבי בחוק המשיכה
השיעור השני ניתן ע"י א-יה החמור ובו שימוש הפוך בחוק המשיכה

ראשית נכיר את מודל חוק המשיכה כפי שלמדתי משרה ארבל המורה והמאמנת שלי.

רצייה ערכים זרימה קבלה חופש בחירה
וחוזר חלילה

? רצייה - כדי לפעול בהתאם לחוק המשיכה עליך להיות ברצייה ברורה. זהה בבירור מהי הרצייה שלך. אמור בבירור מהו הדבר אותו אתה רוצה.
? ערכים - פעל בהתאם לערכיך, התנהל על פי מה שחשוב לך. כבד את ערכיך והבא אותם לידי ביטוי בדרכך להשגת מטרותיך.
? זרימה - התמסר לזרימה של הקיים, של ההווה. אל תישאר תקוע מאחור כשהכול זורם, משתנה וזז. אפשר לזרימה להתרחש והיה חלק ממנה.
? קבלה - קבל את מה שמגיע אליך. הייה במצב של קבלה. זהה שאכן קיבלת את מבוקשך ואמור תודה.
? חופש הבחירה - הכר בחופש שלך לבחור. השתמש בחופש הבחירה לבחור את הקבלה, ההודיה, והרצייה החדשה המזומנת לך.





שיעור ראשון מכריסטוף רובין - שימוש מיטבי בחוק המשיכה

כריסטוף רובין רוצה למצוא את הציר הצפוני. הוא לא לגמרי סגור מהו בדיוק הציר הצפוני. הוא מכנס את חבריו שוכני היער ומנהיג אותם למסע למציאת הציר הצפוני. (פרק ח')
כריסטוף מבקש מפו להזמין את כל החברים, להודיע להם להביא צידה ולבוא למסע. כי כולם יכולים לגלות את הציר הצפוני גם דובים.
תוך כדי המסע כריסטוף רובין ושפן מתייעצים מהו בעצם הציר הצפוני. ביחד הם הבינו שזה מוט התקוע באדמה. נשאר רק לגלות היכן.
לאורך המסע רו טובל את כפותיו באמת המים ורוחץ פניו לבדו לראשונה בחייו. עוד קנגה מתגאה בהישג נופל הגור למים ונסחף בזרם. מדי פעם הוא מצווח "ראו אני שוחה" ואז ראשו שוקע שוב במים. כולם רצים לאורך הגדה לסייע לרו חוץ מא-יה החמור הפונה לאחור. שפן קורא להניח משהו לרוחב הזרם ופו עומד בשיפולי הזרם עם מוט ארוך ומעבר לפלג קנגה אוחזת בקצהו השני. רו ניצל. כריסטוף מכריז על פו כמוצא הציר הצפוני ועל סיום מוצלח של המסע.

כיצד קיבל כריסטוף רובין את הדבר בו חפץ? בעזרת שימוש מושכל בחוק האטרקשן.
כריסטוף התנהל על פי המודל כלדלהלן:

? רציה - כריסטוף רובין רצה למצוא את הציר הצפוני. הוא אמר זאת בצורה מפורשת .

? ערכים - פעל בהתאם לערכיו המרכזיים.
ערך מנהיגות - הובלה, דוגמה אישית, החדרת מוטיבציה. הוא חשב על הפרטים הקטנים, דאג לצידה, ושלח לקרוא לכולם.
ערך אמונה - פעל מתוך אופטימיות, בטחון בסיכויים ודבקות במטרה
ערך שוויון - כריסטוף מקבל את כל חבריו ובני משפחותיהם עם השונות ביניהם כחשובים במידה שווה. כל אחד מהם יכול למצוא את הציר הצפוני.

? זרימה - הוא נכנס למצב של זרימה מלאה.
המים הזורמים באמת המים מסמלים את הזרימה של כריסטוף עם הקיים, כאן ועכשיו.

? קבלה - כריסטוף מקבל בשתי ידיים את התגלות הציר לפניו. (עמ' 137)
הוא מתבונן במעשה ההצלה של פו המושיט מוט מגדה אחת לשנייה לרו הנסחף במים.
ואומר בהשתאות: "פו - מנין לך ציר זה?" ואז מכריז בקול חגיגי: "המסע נגמר. אתה מצאת את הציר הצפוני." עכשיו כריסטוף נמצא במצב של הודייה attitude of gratitude (עמ' 141)
הם תקעו מוט באדמה וכריסטוף רובין תלה כתובת בזו הלשון: הציר הצפוני גילהו פו פו מצא אותו

? חופש הבחירה - משתמש בחירות מלאה בחופש הבחירה:
בוחר לראות במקל את הציר הצפוני.
בוחר להכריז על סיום המסע בהצלחה.
בוחר להכתיר את פו כמוצא הציר, להודות לו ולערוך לכבודו נשף-פו.
אכן כריסטוף זכה לקבל את מה שרצה. הוא מוכן ומזומן לרצייה הבאה. יש לכם ספק שיקבל גם אותה?


שיעור שני מאת א-יה החמור שימוש הפוך בחוק המשיכה

גם א-יה החמור הוא מורה לחוק האטרקשן רק במהופך.
א-יה מהלך כולו עצוב, שפוף ומחשבות אומללות ממלאות את ראשו. מתבונן בבבואתו שבמים. זהו יום הולדתו ואף אחד לא בא לחגוג איתו להביא לו מתנות לאכול עוגה או לרקוד עוגה עוגה. פו רואה את א-יה מהלך עצוב ושואל אותו מה קרה. א-יה לא עונה ישירות אבל פו מבין בסוף ורץ להכין מתנה לא-יה ובדרך מאיץ גם בחזרזיר לבוא עם מתנה. (פרק ד')

האפיזודה שנייה היא כשכולם יוצאים למסע לגילוי הציר הצפוני.
א-יה בא למרות שהוא לא רצה לבוא. רק לשם נימוס.
כולם הביאו איתם צידה לדרך א-יה לא.
א-יה לא מרוצה מהמוני בני משפחתו של שפן - הם עושים לו אנדרלמוסיה.
כשרו מתרחץ במים א-יה חושב שזו שטות מודרנית ניקיון האוזניים.
כשרו נסחף במים א-יה ידע שהכול בגלל השפשופת.
א-יה טובל את זנבו במים הקפואים כדי להציל את רו, רק שהוא נשאר תקוע במעלה הפלג כי סובב גבו והפנה עורף ועל כן לא ראה שרו נסחף משם במורד.(פרק ח').

מה א-יה רוצה? אם נשים לב למה שא-יה לא אומר מפורשות נדע שא-יה רוצה שמחה, ששון ושמחה. הילולא וחינגה. רוצה התחדשות. רוצה תשומת לב ודאגה מאחרים. עוגה עוגה, מתנות יום הולדת, חברותא.
האם הוא מצליח למשוך אליו את הרצייה?
בואו נראה כיצד הוא משתמש בחוק האטרקשן במהופך.

? רצייה - אינו נמצא רצייה ברורה. להיפך. אומר ומשדר את הנגטיב של הרצייה.
? ערכים - אינו מכבד ולא מממש את ערכיו.
? זרימה - תקוע
? קבלה - דוחה. לא מקבל
? חופש הבחירה - בוחר בלא לראות, לא לקבל, לא לשנות.

? רצייה - א-יה אינו אומר מפורשות מה הוא רוצה. הוא אומר:
"... לא כלום, דב פו. לא כלום. .. זה הכול ותו לא."

פו מייצג עבורנו את היקום. את העולם. הוא לא מבין אלא מה שאנו אומרים מפורשות.
א-יה לא אומר מפורשות והיקום - לא מבין. ראו כיצד פו מגיב למשמע דבריו של א-יה.
"פו ישב ... והשתדל לרדת לעומקו של דבר. כחידה היה בעיניו הדבר. אך מעולם לא היה מבין גדול בחידות, כיון שהיה דב שאין לו מוח הרבה בקודקודו." (עמ' 83)
א-יה אומר " עצוב? למה שאהיה עצוב? הרי יש לי יום הולדת... כמובן. אינך רואה? הנה הן כל המתנות שקבלתי..."
"מתנות? - אמר פו. - עוגת יום הולדת? - אמר פו - איפה הן המתנות?"
- אינך רואה אותן?
- לא - השיב פו.
- גם אני איני רואה אותן - אמר א - יה. - לצון חמדתי לי - הסביר - חה חה!.."
מה דעתכם על רצייה ברורה?


? ערכים - קשה לראות את ערכיו של א-יה כי הוא לא מביא אותם לידי ביטוי. אבל יש לו צרכים. צורך בשמחה. בחברות. בהתחדשות. בתשומת לב ודאגה. אילו מערכיו הוא מכבד? האם הוא מנסה לספק את צרכיו? לא!
ערך השמחה -
"- אני שמח - אמר פו.
" - יש היודעים לשמוח - אמר א - יה."
א - יה לא מכבד את ערך השמחה. אינו שמח. אינו יודע לשמוח. אחרים יודעים הוא לא.
ערך חברות -
א-יה לא משתף את פו ברגשותיו הכנים. לא מספר לו על הכאב האמיתי שלו. שלא חוגגים לו יום הולדת.
רוצה חברים אבל מתלונן על בני משפחתו של שפן. "ערב רב זה מפריע את מנוחתי."
רוצה שיזכרו אותו אבל אומר "לא רציתי כלל לבוא למנסה זה..."
ערך התחדשות -
א - יה מתקשה לקבל דברים חדשים. הוא מתבונן בבבואתו. אין הרבה חידוש בלהתבונן בבבואה של עצמך. ואז הוא מכריז אחרי התבוננות בבבואתו "אין חדש תחת השמש". (עמ' 79)
דאגה -
א-יה דואג לאחר כפי שהוא דואג לעצמו. לא דואג!
כולם יוצאים למסע ומצטיידים בצידה. א-יה לא. על כן מחפש קוצים לאכילה. ואז הוא אומר: " ודאגת לרעך כמוך". (עמ' 133)

את ערכיו אינו מכבד.

? זרימה - א-יה לא זורם. תקוע. המים זורמים באמת המים שרו הקטן נפל לתוכה, ואילו החמור נשאר באמת המים העליונה. מסובב גבו ומפנה עורף לזרימה. החמור תקוע עם זנבו במים וכמעט קופא.

? קבלה - א-יה לא מקבל. ינשוף מודיע לו על ההזמנה לנשף. א-יה מתקשה לקבל את העובדה שהוא מוזמן.
"אינך טועה?" שואל א-יה את ינשוף. (עמ' 165)
"-ודאי שאיני טועה. כריסטוף רובין אמר: "לכולם. מסור לכולם"
"-לכולם, מחוץ לא-יה?"
"לכולם - חזר ואמר הינשוף בפנים זועפות."
"כך? אמר א-יה. טעות היא. אין כל ספק."
אין קבלה. ולכן גם אין הודיה.

? חופש הבחירה ?הבחירה של א-יה: להישאר בידיעה הברורה שלא הוזמן. אם הוזמן זו בטח טעות.

זהו מודל המשיכה של א-יה החמור.
האם א-יה יצליח להשיג את מטרותיו?
נעמי לזר היא מאמנת אישית, יזמית ומאמנת במ.מ.ה - מרכז מנהיגות הורית. מאפשרת למתאמן צמיחה והתפתחות להשגת יעדים בחיים. מאמנת משנת 2004.חברה ב ICF ובלשכת המאמנים בוגרת קורסי אימון של איק"א, אינטגריטי מאמנים, coaching academy .מאמנת בגומא ונותנת סופרויז'ן למאמנים.
http://www.naomilezercoach.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב