מכירים את משחק החבילה, בה בכל פעם מורידים עטיפה, עד שמגיעים ללב החבילה ושם נמצאת ההפתעה הגדולה? אז... פייסבוק אמנם לא מגרש משחקי הילדות שלנו, אבל בהחלט המקום בו אנו נמצאים על מנת לחזק קשרים חברתיים ולקיים מפגשים וירטואליים, וככזה, ישנה חדישות גבוהה מאוד לאופן בו אנו מקדמים את פעילותנו העסקית ברשת החברתית.
בבואנו לפעול ברשת החברתית, בפייסבוק או ברשת אחרת, עלינו להטמיע כי מדובר בפעילות חברתית ולהתייחס ללקוחותינו ממקום זה. שימוש מושכל בכלים שיווקיים חברתיים, בא על מנת לחזק ולהעמיק את הקשרים העסקיים עם לקוחותינו.
ישנם הרבה מרכיבים העשויים להזניק (או להפיל) מותגים ועסקים הפעילים בפייסבוק. אחד הדברים הבולטים הוא התוכן ויתרה מזו... התוכן של התוכן.
חכמים אמרו לפני: "הגודל לא קובע" / "זה לא הכמות זו האיכות", ובכן, בכל מה שקשור בפייסבוק בפרט ובמדיה החברתית בכלל, האיכות חשובה בהרבה מהכמות, וכל מי שמתפאר בעשרות אלפי האוהדים, אך אין תנועה ואין תגובה והוא לא מבין למה... שיבדוק איך הוא מתקשר עם האוהדים, האם באמת מתקיים דיאלוג בין האוהדים לבין המותג ובין האוהדים לבין עצמם, כי הכוח החזק ביותר בשיווק, בכל הזמנים, הוא שיווק מפה לאוזן. המדיה החברתית מביאה לנו הזדמנות פז לשימוש בשיווק בדרך זו.
תוכן הוא לא תמיד רק מה אומרים, אלא גם למי אומרים ומתי. ישנה חשיבות רבה לרלבנטיות של הדברים הנאמרים ולקהל הקוראים. מעל במה עסקית לא טבעי לדבר על הגננת של הילדים. (אולי למי מאתנו שנחשב כסלב, וכל מילה שלו נקראת בשקיקה, יש לו את הפריבילגיה לדבר על הגן והילדים... ) חשוב שנקפיד על תוכן רלבנטי לקוראים. לפני שאנו מעלים פוסט / מאמר / ידיעה, כדאי לשאול את עצמנו, מה הערך שהמאמר שלנו באמת מביא לקוראים שלנו, האם בעצם כתיבתו אנו מוסיפים במעט למישהו? אם התשובה חיובית, אזי, אנו עושים את העבודה.
חשוב להבין שהרשת החברתית, מהותה כלי תקשורת חברתי, בו מדברים אחד עם השני ממקום נקי מאינטרסים, ולכן, עלינו כאנשי עסקים לדבר ללקוחותינו באופן ישיר, בגובה העיניים, מתוך כבוד והערכה למקום בו הם נמצאים. יחד עם זאת, אנו נחשפים למסרים אישיים ומשפחתיים של האוהדים שלנו, אל לנו להתערב ולהיכנס למתחמים לא לנו, אין זה יאה להגיב לדיונים אישיים / משפחתיים בפרסום בוטה של מוצר / מותג כלשהו. זה שיש קיר פתוח לדיונים עדיין לא נותן לנו במה לפרסום העסק, בשביל זה יש לנו פלטפורמות אחרות, כגון, דף האוהדים, קבוצות, פרסום ממומן ועוד. פייסבוק מאפשר לנו במה הולמת וחשוב לעשות בה שימוש נכון. כל בעל עסק שיכבד את לקוחותיו, הם יכבדו אותו בחזרה.
טל בן משה מומחית בשיווק http://www.fb4success.co.il/?page_id=4
מדריך מקוצר לשימוש עסקי ברשתות חברתיות "בדרך להפוך את פייסבוק לעובד המצטיין בעסק"