הפתרון הרב-שכבתי
חשבו לרגע איך הייתם מגיבים אילו נציע לכם מישהו לבחור בין סכום חד פעמי של 100 אלף דולר במזומן , או תשלום של סנט אחד שיכפיל את עצמו על יום , במשך חודש ימים.
למי שמבין את החישוב לא יהיה כל קושי להחליט הוא יבקש את הסנט , מפני שהוא יבין שאחרי שלושים ואחד ימי הכפלה ( בהנחה שההכפלה הראשונה נעשתה ביום הראשון ), הסנט הזה יהפוך ל-21 מיליון דולר. זוהי צמחיה בטור גיאומטרי . שיווק רב שכבתי (שר"ש) בונה את העסק שלכם על בסיס חישוב מתמטי.
הבה נראה מקרה היפותטי. נניח שבחודש הראשון לעבודתכם גייסתם חמישה אנשים . אחר כך , בחודש השני , כל אחד מחמשת האנשים האלה הביא חמישה אנשים נוספים . אם התהליך יימשך ללא הפרעה במשך שישה חודשים , יהיו לכם בסופו של דבר 19,530 מפיצים במערך המכירות ( ( Downline שלכם (זהו המושג לשר"ש לתיאור מספר הכולל את האנשים שהצטרפו לצוות המכירות בעקבות מאמצי הגיוס שלכם). עכשיו נניח שכל אחד מאנשים במערך המכירות שלכם קונה מדי חודש מלאי בשווי של 100 דולר . אם תקחו לעצמכם עמלה של 10 סנט בכול מכירה , העמלה הכוללת שלכם תגיע בחודש השישי ל-195,300 דולר. וההעמלות האלו ימשיכו לגדול חודש אחרי חודש.
מובן מאליו שזוהי דוגמה פשטנית ואידיאלית מאוד. שום עסק אינו דופק "כמו שעון".
שיעור הנשירה בקרב המגויסים לשר"ש גבוה למדי. רוב האנשים ייאלצו לעבור שלבים רבים של ניסוי וטעייה לפני שיצליחו למצוא חמישה אנשים טובים שיוכלו לצאת ולגייס חמישה אנשים נוספים. מסיבה זו, רוב השווקים המרושתים מקבלים הכנסות צנועות בלבד. אבל בשביל המעטים המיוחדים , בעי המרץ , החזון וההתעקשות הבלתי נלאית לפרוץ כל מכשול , מבנים של עמלות רב-שכבתיות מהווים הזדמנות מיוחדת במינה להקים מערך מכירות שיצמח בטור גיאומטרי , שנה אחרי שנה. רבים מהם מצליחים בכך.
עברנו דרך ארוכה מאז הימים שבהם רוב הציידים האינדיאנים משלמים עור של ביבר אחד לכל סירה תמורת הזכות להצטרף לחבורה שתסחר בעורות. שר"ש העלה את עיקרון המינוף למדרגה של מדע כמעט. חברות המשתמשות היום בשיטת השר"ש מגיעות בדרך כלל לשיעורי צמיחה שלא נשמעו כמוהם בעסקים הקונוונציונליים .
"רוב עורכי העיתונים הכלכליים מתרגשים כשהם מגלים חברה שהמכירות או הרווחים שלה זינקו אל על ב-20 אחוזים בשנה שחלפה " , כותב דנקן אנדרסון , העורך האחראי של כתב –העת Network Marketing Lifestyles . "אבל בשיווק מרושת , שיעורי צמיחה של 100 אחוזים בשנה אינם דבר יוצא – דופן בשלבי ההתרחבות המוקדמים של עסק מצליח.
קיצורו של דבר , ההזדמנות מעולם לא הייתה גדולה יותר. מי שיחליט היום לעבור לשיווק מרושת ייהנה מיתרון מיוחד: הוא ייכנס לענף בדיוק ברגע שהוא נכנס לשלב התפתחות חדש, רב עצמה.
שר"ש אינו נחשב עוד לעסק לא בשל , השורץ נוכלים הרוכלים בתכניות להתעשרות מהירה. חברות מכובדות כמו סיטיגרופ, MCI ו – IBM מוכרות את שירותיהן מתוך אמון , באמצעות מערכי מכירות רב-שכבתיים .
אסטרטגיה עסקית חזקה זו נעשתה לעמוד השדרה של כלכלת המאה ה-21.
מתוך הגל הרביעי מאת ריצ'רד פו.
מתוך ניסיון אישי.
לידיה יונג.
לפרטים נוספים flp114@gmail.com