יום כיף לעובדים
יום כיף כשמו כן הוא, מטרתו היא ליצור אווירת כיף וככזה לא ניתן לכלול ימי הרצאות וימי עיון מעניינים ככל שיהיו כימי כיף.
יום כיף לעובדים חייב לכלול חוויות בלתי שגרתיות שאינן עוסקות בניסיון להקנות לעובדים ידע או כלי עבודה בשיטות דידקטיות.
למרות האמור לעיל יום כיף לעובדים יכול להקנות כלי עבודה, ידע, שיטות עבודה חדשות ושיפור עבודת צוות מבלי להשתמש בשיטות ההוראה הקונבנציונליות .
יום כיף יכול להכיל אלמנטים לימודיים נסתרים בתוך פעילות כיפית וזאת מבלי לעורר את חשדו של העובד כי המעביד מנסה להעביר לו מסרים חיוניים לעבודתו.
לדוגמא: כאשר במהלך יום כיף מנחה הפעילות משחק עם העובדים משחק נושא פרסים מלהיב כדוגמת "קח סיכון", "9 בריבוע" או "מי רוצה להיות מיליונר". יכול המנחה ל"שתול" מסרים חיוניים לעובד. שאלות טריויה כדוגמת השאלה: "מהו הפריט שמספר המק"ט שלו הוא 9987" , "מה המשפט יש לומר בתחילת שיחת טלפון עם לקוחות" או "מה היעדים השיווקים של החברה לשנת 2012" וכיוצ"ב. מסרים שונים אשר במהלך משחק היתולי מבלי משים לב נטמעים בעובד.
יום כיף לעובדים יחזק קשרים חברתיים קיימים בין העובדים ויאפשר יצירת קשרים חברתיים חדשים ואלו יובילו לעבודת צוות טובה יותר בחברה. יום כיף לעובדים יגרום לשחרור מתחים ולחצים אשר קיימים אצל כל עובד במהלך תקופת העבודה ושחרור לחצים אלו בדרכים חיוביות חיוני ביותר. אם שחרור לחצים אלו לא יבוא לידי ביטוי בדרכים אלו הוא יביא בהכרח לתסכול העובד ובכך לזלזול אפאטיות ואף לפיטורין.
ביום הכיף עובד יכול להרגיש חופשי יותר לפנות אל המנהל בצורה בלתי אמצעית ולהביא לידיעתו נושאים אשר לא הרגיש בטוח להעלות בפניו במהלך העבודה.
יום כיף לעובדים יכול גם לעודד תחרותיות בריאה ויצירתיות בין מחלקות שונות בחברה, תחרות שתמשך גם כאשר העובדים יחזרו לעבודה ותעודד את המחלקות השונות להישגיות. כאשר במחלקה מסוימת במהלך יום כיף נוצרת "גאוות יחידה" ניתן לראות את המחלקה הזאת מתאמצת יותר בעבודה וזאת ללא כל הסבר הגיוני מלבד תחושת "גאוות היחידה".
העובדים יכולים גם להיות מתוגמלים ביום כיף כגמול לעבודה קשה, השקעה בלתי שגרתית וכיו"ב. למנהל מחלקה יהיה קל יותר להלהיב את העובדים שלו לעמוד ביעדים והגיע להישגים טובים אם יוכל להבטיח להם כפרס "יום כיף"
ימי גיבוש וכיף, טיולי תיירים