לצייר בגפרורים.
אם הילדים עדיין קטנים מכדי לאחוז נכון עפרון ביד, הציעו להם "לצייר" בעזרת גפרורים. תנו להם את הגפרורים (בתנאי שהילד גדול דיו ולא עלול להכניס את הגפרור לפה). הניחו לפניהם מפית בד חלקה (אפשר אפילו מגבת נייר או מטלית רב פעמית נקייה). עזרו להם לצייר בית, עץ, גשר, מגדל – או כל דבר שעולה על דעתם – או על דעתכם – וניתן לציירו בקווים ישרים לרוב.
אפשרות אחרת, קלה יותר, היא לשלב בין שיפודים לגפרורים. השיפודים (ללא הקצה החד שלהם) ישמשו לקווים הארוכים יותר, הגפרורים ישמשו לקווים הקצרים. הציעו להם לבנות בית רב קומות, למשל, ולידו ארגז חול, ספסלים, וכו'. לא, סבא אפרים, מכונית עם גלגלים מרובעים זה לא רעיון כל-כך מוצלח... לעומת זאת פרחים עם עלי כותרת ישרים, צורות של עלים משוננים, עפרונות , ספרים, מחברות,דגלים – כל החפצים שצורתם פשוטה ומורכבת מקווים ישרים- כולם באים בחשבון.
אם היצירה יפה במיוחד, הציעו לילד דבק פלסטי. עזרו לו להדביק את הגפרורים במקום בו הוא הניח אותם. המתינו עד שהדבק יתייבש ואז תנו לו צבעים לצבוע את הציור שנוצר.
זה ציור מעט כבד יותר מהרגילים, לכן כדאי לתלות אותו על מתלה חזק, או להצמיד אותו למקרר עם כמה מגנטים – ולא רק עם מגנט אחד, כפי שנדרש לדף הנייר הרגיל.
ולגבי הצביעה: אם אתם רוצים לתת לילד לצבוע עם צבעי אצבעות, תכינו אותם. המרשם פשוט למדי. הרתיחו מעט עמילן במים, עד שהתמיסה מתעבה.כשהתערובת מצטננת, חלקו אותה לכמה גביעי לבן ריקים. הוסיפו לכל גביע מעט צבע גואש, ערבבו היטב ותנו לילד לצבוע את ציוריו בעזרת אצבעותיו. העובדה שיש מסגרת עץ לכל חפץ בציור, תעזור לו לא "למרוח" צבע אחד למשטח השכן. הכינו לו גם קערת מים פושרים ומגבת, כדי שישטוף את ידיו לפני שיחליף את הצבע, מבלי שיצטרך לקום בכל פעם ולטפטף מים על הרצפה.
אל תשכחו את העיקר: לרפד את שולחן העבודה בהרבה עיתונים, כדי להגן עליו מפני טביעות האצבעות הקטנות והצבעוניות.
עוד רעיונות? באתר:
www.saba-sabta.co.ilקורה שורץ www.saba-sabta.co.il