כתיבת טקסט פרסומי היא מיומנות שכל העסקים המקוונים ובעלי האתרים צריכים ללמוד אותה. ככל שהעסק שלך מתפתח, כתיבה פרסומית על כל סוגיה צריכה להפוך לטבע שני שלך, במיוחד אם אתה לא נעזר בקופירייטר, ובמיוחד אם ברצונך לגרות את הגולשים לרכוש את מוצריך. לשם כך יש ללמוד מספר כללים חיוניים להצלחה:
1) כותרת: השתמש בכותרות מודגשות ובאותיות גדולות על מנת לתפוס את תשומת לב קוראיך. על "כתפי" הכותרת מונחת משימה חשובה - לתת פיתרון לבעיה או צורך כלשהו ולמשוך את תשומת לב הקורא לפיתרון המוצע. אך לא די בכך, הפסקה שמלווה את הכותרת צריכה להיות כתובה היטב ולעניין את מי שמצא שהפיתרון לבעיה, או הצורך שלו, מעניינים אותו ומקבלים מענה ברור והולם בטקסט.
2) השתמש בשפה פשוטה וברורה לקורא: הכתיבה במדיום המקוון חייבת להיות פשוטה, ברורה ולעניין. אינך כותב מאמר אוניברסיטאי, או דוקטורט אקדמי, אין צורך שתנסה להרשים בשפה מלאה במושגים טכניים או פילוסופיים שמתאימים רק למביני עניין, נסה להיות ברור ופשוט ככל הניתן. האינטרנט הוא מדיום מידעני, מטרתו לתת מידע ברור ומהיר לגולש.
3) היה כן ומשכנע: ישנו איזון עדין בין אמונתך ביתרונות המוצר שלך ובכנות שאתה מפגין בנוגע לחסרונות שלו. היה מאוד ברור בנוגע למה עובד בו ואל תהלל אותו בצורה מפורזת כך שתאבד את אמון הקורא. הבאלאנס בין תשבוחות להפרזה יכול לעשות את ההבדל בין אמונו של הלקוח לבין אי רצונו לנסות את המוצר שלך.
4) האם אתה מכיר את קהל היעד שלך? קופירייטרים אמורים להכיר היטב את הקהל אליו הם מכוונים את כתיבתם. זכור היטב למי מכוון המוצר שלך ולעולם אל תסיר את המחשבה הזאת מראשך כשאתה כותב אליו. שאל את עצמך: "מה הוא חושב?", "איך היא מרגישה בנוגע לבעיה שהיא רוצה לפתור באמצעות המוצר שלי?". אם תצליח בכך תיצור חיבור מיידי ללקוח פוטנציאלי, ואיך צורך לפרט איזו תועלת אדירה תצמח לך כבר בשלב מוקדם זה.
5) לא אתה ולא מוצרך במרכז העניינים: תמיד תכתוב "אתה", "את", "אתם", "שלך" וכיוצא באלה. המנע מ "אני", "שלי". כל עולם הטקסט שלך נע סביב הלקוח, הכל בגללו, הכל בשבילו, הכל דרך ראות עיניו...ככל הניתן.
6) הנעה לפעולה: אל תשכח שהסיבה היחידה בגללה אתה כותב היא להניע את הקורא שלך לרכישת מוצריך. עליך להסביר מה עליו לעשות כדי להתקדם לקבלת מידע נוסף ולרכישה. השתמש באמצעים גרפיים וטכנולוגיים על מנת ליזום "קליק" על תמונת המוצר, על יצירת קשר, על קבלת פרטים נוספים. המנע מטרטור הלקוח, אל תתן לו לחפש לבדו את הדרך ליצור קשר או לרכוש, עזור לו לעשות כך, זו הסיבה היחידה שאתה כותב לו.
כתיבת טקסט פרסומי באינטרנט היא מלאכה למקצוענים, אם אתה מעדיף לעשותה לבד, היעזר בטיפים לעיל. אבל טוב תעשה אם תפנה לכותב טוב על שיעשה עבורך עבודה ששווה הרבה כסף.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com