דוד ויונתן , תאומים זהים וקטנטנים / נשלחו למשפחות מאמצות ביישובים שונים/. לא נספר למה
הופרדו השניים מאימם / אך נבחן מכאן ואילך סדר חייהם ויומם ./ התברר שלמרות הזהות בתורשה
ובפוטנציאל / גורלם לא היה דומה כלל וכלל...
את דוד אימצו אבא מנכ``ל הי-טק , אמא מרצה לאנגלית / והוא קיבל חדר גדול ממש ליחיד:/ חדר
יפהפה וים של צעצועים / מחשב עם ג`ויסטיק ומשחקים נפלאים.
את יונתן אימצו אבא חשמלאי במפעל מקומי ואמא עובדת במתפרה / והוא גר בחדר עם שלושה אחים
והרגיש לא רע. /מובן שכאשר דוד שיחק בצעצועים והביט בצג המחשב הזוהר / יונתן השתעשע עם
אחיו והביט מן החלון אל החצר...
בגיל שש בבוקר צחור / הם נכנסו לכיתות א` שונות במרחק שנות אור: / דוד נכנס לחדר מרווח
, מצויד במחשבים מקוונים / והוא זכה לשיעורי פסנתר ולשלושה חוגים מעניינים / הוא כבר ידע
לקרוא מן הגן ולנגן בשני כלים / ומגיל צעיר הוא מקליד שיעוריו על מעבד תמלילים.
יונתן למד בבניין מיושן שיש בו לוח וגיר / אצל מורה שלא מצאה עבודה בעיר. / בכיתה הוא
מתבייש ליד החברים / כי להוריו אין כסף לקנות לו כל המחברות והספרים . / במקום חוגים
הוא משחק בשכונה בכדורגל כמעט חדש/ וכשאבא צועק בכאב על מחסוריו , יונתן בורח למגרש.
בחטיבת הביניים שוב נבקעים בין השניים בקיעים ופרצות / כאשר התלמידים מתחלקים לשתי
הקבצות. / דוד כמובן בהקבצה א` למבוססים במרוץ / ויונתן בהקבצה ב` למבוססים בבוץ.../ דוד
דוהר מהישג להישג , ויש לו הנתונים לפתוח כל שער / יונתן יודע שההשכלה חשובה, אך הוא
מתקשה להדביק את הפער.
בכיתה י``ב דוד מסיים ``בגרות`` מלאה, ויש לו מורים פרטיים / יונתן מתקשה באנגלית
ומתימטיקה והוא לומד בצעדים איטיים.
שנתיים לאחר השירות בצבא הם עדיין תאומים זהים/ ושניהם מגיעים ללימודים גבוהים./ דוד
הספיק בינתיים לטייל שנתיים בחו``ל על חשבון ההורים/ ויונתן השלים בגרויות ומילצר עבור
תשרים./ דוד השלים תואר בשלוש שנים ( האבא כמובן שילם ) / ויונתן עובד קשה לממן לימודיו (
וכמובן עדיין לא סיים ) ./ דוד גר ברמת אביב ג` / צמוד להורים עשירים וגם ל- e-mail/.
יונתן נגרר באוטובוסים למכללה בדרום / והוא עדיין בעיירת פיתוח רחוק מתואר וממימוש החלום.
הסיפור תם אך לא נשלם, ואנו עדיין תוהים / שהרי מדובר כאן בסיפורנו בתאומים זהים./ זהו
סיפור של פער בתרבות ובכסף , ואין זה משעשע ששואלים ``כמה?``/ וכמובן זה עצוב שהסיפור
היה למקאמה.
הופרדו השניים מאימם / אך נבחן מכאן ואילך סדר חייהם ויומם ./ התברר שלמרות הזהות בתורשה
ובפוטנציאל / גורלם לא היה דומה כלל וכלל...
את דוד אימצו אבא מנכ``ל הי-טק , אמא מרצה לאנגלית / והוא קיבל חדר גדול ממש ליחיד:/ חדר
יפהפה וים של צעצועים / מחשב עם ג`ויסטיק ומשחקים נפלאים.
את יונתן אימצו אבא חשמלאי במפעל מקומי ואמא עובדת במתפרה / והוא גר בחדר עם שלושה אחים
והרגיש לא רע. /מובן שכאשר דוד שיחק בצעצועים והביט בצג המחשב הזוהר / יונתן השתעשע עם
אחיו והביט מן החלון אל החצר...
בגיל שש בבוקר צחור / הם נכנסו לכיתות א` שונות במרחק שנות אור: / דוד נכנס לחדר מרווח
, מצויד במחשבים מקוונים / והוא זכה לשיעורי פסנתר ולשלושה חוגים מעניינים / הוא כבר ידע
לקרוא מן הגן ולנגן בשני כלים / ומגיל צעיר הוא מקליד שיעוריו על מעבד תמלילים.
יונתן למד בבניין מיושן שיש בו לוח וגיר / אצל מורה שלא מצאה עבודה בעיר. / בכיתה הוא
מתבייש ליד החברים / כי להוריו אין כסף לקנות לו כל המחברות והספרים . / במקום חוגים
הוא משחק בשכונה בכדורגל כמעט חדש/ וכשאבא צועק בכאב על מחסוריו , יונתן בורח למגרש.
בחטיבת הביניים שוב נבקעים בין השניים בקיעים ופרצות / כאשר התלמידים מתחלקים לשתי
הקבצות. / דוד כמובן בהקבצה א` למבוססים במרוץ / ויונתן בהקבצה ב` למבוססים בבוץ.../ דוד
דוהר מהישג להישג , ויש לו הנתונים לפתוח כל שער / יונתן יודע שההשכלה חשובה, אך הוא
מתקשה להדביק את הפער.
בכיתה י``ב דוד מסיים ``בגרות`` מלאה, ויש לו מורים פרטיים / יונתן מתקשה באנגלית
ומתימטיקה והוא לומד בצעדים איטיים.
שנתיים לאחר השירות בצבא הם עדיין תאומים זהים/ ושניהם מגיעים ללימודים גבוהים./ דוד
הספיק בינתיים לטייל שנתיים בחו``ל על חשבון ההורים/ ויונתן השלים בגרויות ומילצר עבור
תשרים./ דוד השלים תואר בשלוש שנים ( האבא כמובן שילם ) / ויונתן עובד קשה לממן לימודיו (
וכמובן עדיין לא סיים ) ./ דוד גר ברמת אביב ג` / צמוד להורים עשירים וגם ל- e-mail/.
יונתן נגרר באוטובוסים למכללה בדרום / והוא עדיין בעיירת פיתוח רחוק מתואר וממימוש החלום.
הסיפור תם אך לא נשלם, ואנו עדיין תוהים / שהרי מדובר כאן בסיפורנו בתאומים זהים./ זהו
סיפור של פער בתרבות ובכסף , ואין זה משעשע ששואלים ``כמה?``/ וכמובן זה עצוב שהסיפור
היה למקאמה.
הרצל ובלפור חקק, תאומים זהים, אנשי רוח, סופרים ומשוררים
http://www.hakak-twins.com/
http://www.hakak-twins.com/