המוסד לביטוח לאומי שלח הנחיות למעסיקים בינואר 2010 וכעת פרסם ההוראות באתר הביטוח הלאומי באינטרנט. ההוראות מפרטות את חובת הדיווח הרבעוני (ב-15 בחודש לאחר תום כל רבעון) של פרטים אישיים של המבוטחים שמפורטים להלן.
מטרת הדיווח הינה לעדכן את תקופות הביטוח של המבוטחים ולמנוע משלוח דרישות חוב. אנו מזכירים למעסיקים לדווח. מי שלא ביצע עדכון לשנת 2010 מתבקש לדווח בהקדם בקובץ, כיוון שטפסים ידניים לא יתקבלו גם עבור שנת 2010.
להלן ציבור המבוטחים לגביהם נדרש פרוט שמי:
§ גמלאים בפרישה מוקדמת, המקבלים פנסיה לפני גיל הפרישה.
§ תלמידים בהכשרה מקצועית.
§ עובדים בחופשה ללא תשלום (מורים בשנת שבתון, יולדות לאחר חופשת הלידה וכו') -בעד 2 החודשים המלאים הראשונים. אין לדווח על תקופה שעולה על חודשיים קלנדריים רצופים.
§ מבוטחים שמנוכים מהם דמי ביטוח על פי "צו סווג מבוטחים וקביעת מעבידים".(בחלוקה בין מרצים לאמנים).
הדרישה לדיווח הרבעוני היא בנוסף לדיווח החודשי ונוסף על הדיווח בטופס 126 בעבור פנסיונרים בפנסיה מוקדמת.
את הדיווח ניתן לבצע באחת מהדרכים האלה:
· ע"י מילוי טופס מקוון (אלקטרוני) באתר התשלומים של הביטוח הלאומי. (אין צורך ברישום מוקדם).לצורך אימות נתוני המדווח יש לציין את הקוד שמופיע על פנקס התשלומים שנשלח מהמוסד לביטוח לאומי בתחילת השנה, או בתחילת ההעסקה.
· ושידור קובץ במערכת קשרים עסקיים. (יש להירשם מראש לצורך כניסה למערכת). הסברים על אופן ההרשמה לאתר ניתן לקבל באתר "קשרים עסקיים" בלחיצה על כפתור "הרשמה למערכת".
כניסה דרך מערכת ייצוג לקוחות חוסכת את ההרשמה.
אנו תקווה שהדיווחים השמיים הנ"ל, אכן יביאו לעדכון שוטף של תקופות הביטוח וימנעו משלוח הודעות מיותרות לדרישות תשלום חובות.
מיזם הביטוח הלאומי של משרד ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע"מ עם רו"ח אורנה צח (גלרט), עומד לרשותכם לייעוץ בנושא האמור.
נכתב ע"י רו"ח אורנה צח (גלרט) וחיים חיטמן.