חלק נכבד מהמצגות המועברות בחברות גלובליות מועברות לקהל המפוזר ברחבי העולם. במצב זה, כאשר הקהל אינו נמצא עם המציג באותו החדר, חלק גדול ממה שנהוג ללמוד במסגרת "מיומנויות דיבור בפני קהל" הופך לבלתי רלבנטי. אין מה לדבר על "שפת גוף" או על "קשר עין", ואף האינטראקציה עם הקהל מוגבלת ביותר.
הנה כמה טיפים להעברת מצגת מרחוק:
כאשר מציגים תרשימים וגרפים, ואי אפשר להשתמש בסמן לייזר (או באצבע), חשוב לומר לשומעים במילים, היכן בגרף יש להסתכל. דוגמא: "אם תסתכלו בפינה השמאלית התחתונה של התרשים, ותעקבו אחר העקומה הכחולה משמאל לימין, ניתן לראות ש..."
חשוב לקרוא כל פיסקה כלשונה בקול רם, ורק אז לעבור לפירוט והרחבה בע"פ. כך ידע השומע בדיוק לאיזו פיסקה אנחנו מתייחסים במצגת.
תמיד עדיף להימנע ממצב בו המציג מדבר באופן חופשי, כשברקע נמצא שקף טקסטואלי עמוס, והשומע נאלץ לקרוא את כל השקף בעצמו, במקביל להאזנה לדברי המציג.
עצור לעיתים קרובות על מנת לקבל תגובות מהקהל. דוגמאות: "האם נקודה זו ברורה?", " האם יש למישהו שאלה או הערה לגבי נקודה זו?"
נסה לשתף את הקהל באמצעות שאלות פתוחות. דוגמאות: "מי מכם נתקל במקרה דומה?", " האם מישהו יודע מה ניתן לעשות במקרה ש..."
לעיתים המצגת מועברת באמצעות תוכנה ייעודית, המאפשרת למציג לשלוט ממקום מושבו בהעברת השקפים.
במקרים אחרים, המצגת מועברת דרך הטלפון, מה שאומר שקובץ ה- Power Point הועבר למשתתפים מבעוד מועד במייל, והשומעים צריכים לעבור משקף לשקף בעצמם.
במצב כזה, כאשר אין למציג שליטה על המעבר משקף לשקף:
עדיף להימנע משימוש באנימציה, כדי לא להצריך את השומעים ללחוץ באופן תדיר על כפתור "הבא", וכדי למנוע חוסר סנכרון בין דברי המציג לטקסט המצגת.
כדאי למספר את השקפים
חשוב להכריז בבירור בכל פעם שעוברים שקף. דוגמאות: "אני עובר לשקף הבא, שקף 12...", "אם תעברו לשקף הבא, שקף 15, תוכלו לראות ש..."
הנה כמה טיפים להעברת מצגת מרחוק:
כאשר מציגים תרשימים וגרפים, ואי אפשר להשתמש בסמן לייזר (או באצבע), חשוב לומר לשומעים במילים, היכן בגרף יש להסתכל. דוגמא: "אם תסתכלו בפינה השמאלית התחתונה של התרשים, ותעקבו אחר העקומה הכחולה משמאל לימין, ניתן לראות ש..."
חשוב לקרוא כל פיסקה כלשונה בקול רם, ורק אז לעבור לפירוט והרחבה בע"פ. כך ידע השומע בדיוק לאיזו פיסקה אנחנו מתייחסים במצגת.
תמיד עדיף להימנע ממצב בו המציג מדבר באופן חופשי, כשברקע נמצא שקף טקסטואלי עמוס, והשומע נאלץ לקרוא את כל השקף בעצמו, במקביל להאזנה לדברי המציג.
עצור לעיתים קרובות על מנת לקבל תגובות מהקהל. דוגמאות: "האם נקודה זו ברורה?", " האם יש למישהו שאלה או הערה לגבי נקודה זו?"
נסה לשתף את הקהל באמצעות שאלות פתוחות. דוגמאות: "מי מכם נתקל במקרה דומה?", " האם מישהו יודע מה ניתן לעשות במקרה ש..."
לעיתים המצגת מועברת באמצעות תוכנה ייעודית, המאפשרת למציג לשלוט ממקום מושבו בהעברת השקפים.
במקרים אחרים, המצגת מועברת דרך הטלפון, מה שאומר שקובץ ה- Power Point הועבר למשתתפים מבעוד מועד במייל, והשומעים צריכים לעבור משקף לשקף בעצמם.
במצב כזה, כאשר אין למציג שליטה על המעבר משקף לשקף:
עדיף להימנע משימוש באנימציה, כדי לא להצריך את השומעים ללחוץ באופן תדיר על כפתור "הבא", וכדי למנוע חוסר סנכרון בין דברי המציג לטקסט המצגת.
כדאי למספר את השקפים
חשוב להכריז בבירור בכל פעם שעוברים שקף. דוגמאות: "אני עובר לשקף הבא, שקף 12...", "אם תעברו לשקף הבא, שקף 15, תוכלו לראות ש..."
סער פאר, יועץ ארגוני ומאמן אישי. מנהל את מגנט - הדררכה וייעוץ
http://www.magnet-skills.co.il
http://www.magnet-skills.co.il