החיפוש אחר עבודה בחו"ל יכול להביא אתכם לעסוק בכל מיני ענפי עיסוק שלא חלמתם מעולם שתגיעו אליהם. אחד מהם, שהיא בעבר ענף העבודה בחו"ל הנפוץ ביותר עבור ישראלים בארצות הברית – הוא המובינג, או בעברית פשוטה: ענף ההובלות. בסוף שנות השמונים החלו ישראלים יורדים ויהודים אמריקאים להשתלט על חלקים נכבדים מהענף ובהדרגה בשיטה הישראלית של חבר מביא חבר החלו ישראלים רבים, בעיקר צעירים אחרי צבא, לנהור לעבודה במובינג.
אצל מי עובדים?
כאמור, בארצות הברית, חלק מחברות המובינג הן בבעלות ישראלים או יהודים והן פעילות מניו יורק במזרח ועד לוס אנג'לס במערב. חלק מהחברות הן מעצמות מובינג של ממש ואחרות הן קטנות יותר ופועלות ברמה מקומית. היתרון העיקרי של חברה עבודה בחו"ל בחברה גדולה היא העובדה שיש בדרך כלל יש הרבה עבודה והסיכויים שתקבלו עבודה באופן רציף כבר בחודשי העבודה הראשונים גדולים יחסית. בחברה קטנה הרבה פעמים תמצאו אווירה משפחתית וכיפית יותר אבל לפעמים חברות קטנות לא יכולות להבטיח עבודה רציפה.
אופי העבודה
עבודה בחו"ל במובינג היא עבודה פיזית קשה והיא מיועדת למי שיודע לעבוד. זה לא אומר שתצטרכו לסחוב פסנתרים על הגב במדרגות – האמריקאים מאוד מיומנים ועובדים עם עגלות וכמעט בכל בית יש מעלית שירות שתוביל אתכם ישירות למשאית שמחכה למטה, כך שעם קצת מיומנות וניסיון אפשר לעבוד במובינג יום אחרי יום מבלי להרוג את עצמכם פיזית.
השכר
במובינג, כמו בסוגים אחרים של עבודה בחו"ל, יש שכר בסיס לא גבוה ובמובינג יש ציפייה שכמעט תמיד מתממשת לטיפ מהלקוח בתום העבודה. הטיפ יכול לנוע מכמה דולרים בודדים למובר (מוביל) ועד למאה דולר ויותר במקרה ש 'בעל הבית השתגע'. בגדול, בתום יום עבודה ארוך וטוב, אתם אמורים לחזור הביתה עייפים ועשירים יותר בערך בסביבות ה – 200 דולר.
אופציות קידום
מי שנשאר בעבודה בחו"ל תקופה ארוכה יותר מהישראלי הממוצע שבא רק לחסוך בדרך לטיול, יכול להתקדם לדרגת פורמן (ראש צוות), שלפעמים הוא גם נהג משאית ההובלות (כלומר עובד קורס נהיגה מטעם המעסיק). הפורמן מנהל את העבודה וגם אחראי על מכירות ללקוח ' על הדרך ' וגם השכר והבונוסים שהוא זוכה להם משודרגים.