שיווק עסקים קטנים
פתחם עסק חדש בתחום שאותו אתם אוהבים ובו אתם מקצועיים ומנוסים ומהר מאוד מתברר לכם שחלק ניכר מזמנכם אמור להיות מוקדש לשיווק והבאת לקוחות חדשים.
מחקרים ועדויות מדברים על כ-% 30 מהמשאבים בעסק צריכים להיות מופנים לשיווק בעיקר בעסקים חדשים אך לא רק.
ולכן החברות הגדולות משקיעות משאבים רבים: כסף וכוח אדם בכל ערוצי השיווק -בפרסום, קידום ומיתוג ולאורך כל חיי העסק, התנהלות שעבור העסק הקטן, רלוונטית פחות.
ובכל זאת מול החברות הגדולות והעשירות מה בעלי עסקים קטנים המוגבלים במשאבים, יכולים כן לעשות כדי להצליח, להרוויח ולאורך זמן?
והתשובה לחשוב ביצירתיות- לבנות תוכנית שיווקית לעסק קטן, פשוטה, אפשרית המתבססת על דבר חשוב אחד- עליך, בעל העסק כמשאב.
זה המשאב החזק ביותר שלך בעסק קטן- היצירתיות, התשוקה, הרצון להצליח, האמונה וכן, גם הקשרים שלנו שאותם אפשר להרחיב ולפתח , חשוב במיוחד בעידן החדש שבו אנו נמצאים- עידן האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט.
כאן לדעתי ולניסיוני טמון הכוח של- העסקים הקטנים!
פעילות יוזמת, מתוכננת ומדויקת, תוך שימוש חכם ועקבי במדיות האינטרנטיות תביא להישגים שיווקיים ומיתוגיים, ליצירת חיבורים עסקיים מרתקים, שת"פים מניבים והרחבת האפשרויות העסקיות שיתורגמו להצלחות כלכליות
איך עושים את זה?
אתן כמה נק' להתחלה (טיפים בשיווק עסקים קטנים)
שלב 1- המוצר/השירות שלנו כמותג- לנסות למצוא הגדרה ברורה ומדויקת ,ככל הניתן, מהו המוצר שלנו ,נרצה לקדם ומהי התדמית שהיינו רוצים לייצר עבורו .
שלב 2- המיתוג- שלב הביצוע- מהו מיתוג לעסקים קטנים? כיצד נהפוך את המוצר או השרות שלנו למותג -אחרי שהגדרנו מהו המוצר שלנו נחפש מיהו קהל היעד , מהן הדרכים להגיע אליו ומהם הכלים העומדים לרשותנו וכמובן בהתחשב במגבלות האישיות שלנו ונבנה תוכנית שיווקית יוזמת, בהתאם:
· שימוש במדיה האינטרנטית – הצטרפות לרשתות חברתיות כגון:, פייסבוק, לינקדין, טוויטר, the marker café ועוד .
· פתיחת דף אוהדים עסקי בפייסבוק תוך מתן תוכן וערך לחברים בו
· ברשתות חברתיות פתיחת כרטיס אישי/מקצועי באופן מותאם למותג שהגדרנו (שלב א', זוכרים?), כולל תמונה (חובה) המשדרת את התדמית אותה בחרנו להעביר, עם מסרים מקצועיים וענייניים וכן תחביבים ונושאים "רכים" יותר (ליצור חיבור אישי ואנושי)
· *הצטרפות לקהילות רלוונטיות לתחום העיסוק שלנו, כתיבת מאמרים מקצועיים בתחום.
· *כתיבת בלוגים אישיים
· יצירת רשימת תפוצה ודיוור ניוזלייטר ו/או מידע קבוע אליהם
· *תגובות (הן לפוסטים אחרים והן למגיבים לשלנו) , ענייניות, מקצועיות ורציניות.
· *מתן תשובות מקצועיות לשאלות בפורומים רלוונטיים שונים.
· הכול,כמובן, חייב להיות מקצועי ורציני באופן החושף ומקדם אותנו ואת העסק/המקצוע שלנו לאור ערכי המותג שהגדרנו.
· *הרשם לאתרים כמו שאלות- למתן תשובות מקצועיות בתחומי העיסוק שלך
· *יו טיוב- הדבר הבא- זה הזמן להעלות לרשת סרטונים שלך- טיפים מצולמים, הרצאות שלך, עדויות של לקוחות מהמוצר או מהשרות שלך,או סרטון תדמית על העסק שלך. לבד או עם בעל מקצוע- (ארחיב במאמר נפרד)
מעבר לכך יש צורך במגע עם העולם האמיתי-השתתפות פעילה במפגשי נטוורקינג המתאימים לאופי שלך גדולים או מצומצמים, שבהם תפגוש ותכיר בעלי מקצוע שונים, ליצירת קשרים עסקיים לקידום העסק שלך וליצירת לידים הדדית, ממליצה להצטרף לאחת מהקבוצות המאורגנות הפועלות דוגמת bizmakebiz , bni , שפ"ע ואחרות.
חניתה שושן
מנכ"לית חברת טופ מרקטינג - ליווי וייעוץ שיווקי לחברות ועסקים להצלחה כלכלית ועסקית מרצה ומעבירה סדנאות בשיווק, מיתוג ומכירות.